اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم همدان در مجلس:

8.5 میلیون مترمکعب آب در پشت سد اکباتان ذخیره شده است

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حجم سد اکباتان 54 میلیون متر مکعب است، گفت: با وجود خشکسالی طی امسال 14 میلیون مترمکعب آب وارد سد شده و در حال حاضر حدود 8.5 میلیون مترمکعب آب در پشت سد ذخیره شده است.

8.5 میلیون مترمکعب آب در پشت سد اکباتان ذخیره شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، ابراهیم کارخانه‌ای در بازدید از تأسیسات آب و فاضلاب استان همدان اظهار کرد: آب مایه حیات است و اگر در مصرف این مهم صرفه‌جویی نکنیم با مشکل جدی  مواجه خواهیم شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 117 حلقه چاه در طول شبانه روز رصد می‌شود، افزود: هر یک از چاه‌ها سه الی 30 لیتر در ثانیه آب شرب تأمین می‌کنند و در مجموع از طریق این چاه‌ها حدود 800 لیتر در ثانیه آب وارد مدار شهری می‌شود تا به کمک آب تصفیه شده سد اکباتان بیش از یک‌هزار و 600 لیتر در ثانیه آب شرب مورد نیاز مردم تأمین شود.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: تعداد زیادی از چاه‌های امزاجرد نیز مورد استفاده آب شهری قرار می‌گیرد تا بخشی از مشکلات آب آشامیدنی مردم حل شود.

وی با بیان اینکه حجم سد اکباتان 54 میلیون متر مکعب است، تصریح کرد: با وجود خشکسالی طی امسال 14 میلیون مترمکعب آب وارد سد شده و در حال حاضر حدود 8.5 میلیون مترمکعب آب در پشت سد ذخیره شده است.

کارخانه‌ای تأکید کرد: آب شربی که به دست مردم می‌رسد با قیمت 650 تومان در هر لیتر تولید می‌شود در صورتی که با قیمت خیلی پایین، 220 تومان عرضه می‌شود بنابراین مردم باید بیش از پیش قدر آب را بدانند.

وی با قدردانی از شرکت آب و فاضلاب همدان که همچون یک سرباز در خط مقدم جبهه در راستای تأمین آب مردم تلاش می‌کنند تا شهروندان با مشکل آب مواجه نشوند، از مردم استان نیز درخواست کرد در مصرف آب صرفه‌جویی کنند چرا که با مشقت فراوان تهیه شده و در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

  *100 چاه در دشت بهار و همدان برای آب‌رسانی آماده شده است

در ادامه نماینده دیگر مردم همدان در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه جنگ آینده جنگ آب است، گفت: در بازدیدی که از مناطق مختلف همدان برای حفر، خرید و اجاره چاه صورت گرفت حدود 100 چاه در دشت بهار و همدان برای آب‌رسانی آماده شده و در حال بهره‌برداری است تا آب شرب مردم همدان تأمین شود.

امیر خجسته اظهار کرد: آب شرب با سختی فراوان و هزینه بسیار بالا از  چاه‌ها و منابع زیرزمینی استخراج می‌شود تا آب سد اکباتان ذخیره شود و در شهریور و مهر ماه با کمبود آب مواجه نشویم.

* امسال هر ماه یک متر آب‌های زیرزمینی در همدان افت می‌کنند

وی با بیان اینکه در چهار سال گذشته در هر سال با یک متر افت منابع آب زیرزمینی روبه‌رو بوده‌ایم، گفت: امسال هر ماه با یک متر افت آب مواجه هستیم که این مشکل بزرگی برای تأمین آب به شمار می‌رود.

نماینده مردم همدان در مجلس ابراز داشت: تمام تلاش مسئولان بر این است که به هر نحو ممکن مردم احساس کمبود آب نکنند و این تلاش قابل تقدیر است که امید است از مشکل کمبود آب نیز با موفقیت عبور کنیم.

وی با اشاره به پیگیری‌های مستمر توسط وزارت نیرو، مجمع نمایندگان استان و استاندار همدان تصریح کرد: از دولت درخواست اختصاص بودجه خاصی برای خشکسالی همدان کرده‌ایم که آب شرب آن در اولویت است.

خجسته بیان داشت: از دیگر برنامه‌های ما در این راستا آبرسانی از سد تالوار زنجان به همدان و تصفیه‌خانه آب عباس‌آباد است.

وی در پایان با بیان اینکه هزینه تولید آب از بنزین گران‌تر است، خاطرنشان کرد: باید صرفه‌جویی آب را جدی بگیریم چرا که امسال با خشکسالی روبه‌رو هستیم.

انتهای پیام/89006/ح40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول