اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وظیفه عمومی فارس خبر داد

ارائه خدمات سازمان وظیفه عمومی در فضای مجازی

معاون وظیفه عمومی فارس گفت: سازمان وظیفه عمومی ناجا با بهره‌گیری از فضای مجازی و راه‌اندازی سایت‌های متنوع و سامانه‌های هوشمند به شهروندان خدمات ارائه می‌کند.

ارائه خدمات سازمان وظیفه عمومی در فضای مجازی

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی فرماندهی انتظامی استان فارس، سرهنگ محمدباقر دهقان با اشاره به پایگاه فرهنگی سرباز به نشانی اینترنتی www.vazifeh.ir گفت: این پایگاه در حال حاضر دارای شش سرویس فرهنگی، هنری، دفاعی، امنیتی، اجتماعی، اعتقادی، سیاسی، ورزشی و علمی، پژوهشی است.

وی ادامه داد: مشمولان در طول شبانه‌روز ضمن تماس با شماره تلفن گویای 09680 می‌توانند از محتوای قوانین و مقررات و ضوابط خدمت وظیفه عمومی و فرآیندهای آن مطلع شده و در صورت نیاز به راهنمایی تخصصی از کاربران این سامانه مشاوره دریافت کنند.

معاون وظیفه عمومی فارس تصریح کرد: سازمان وظیفه عمومی سعی بر آن داشته تا از تمام ظرفیت‌ها و امکانات موجود برای اطلاع‌رسانی‌های دقیق و شفاف به منظور کاستن از مراجعات غیرضروری استفاده کند.

دهقان ادامه داد: به همین منظور با ایجاد سامانه پیامک 611091 مشمولان و خانواده‌های آنان می‌توانند سئوالات و ابهامات خود را در زمینه خدمت وظیفه عمومی از این طریق به سازمان ارسال و در نهایت کاربران این بخش، پاسخ آنان را در روزهای بعد به صورت پیامک برای آنان ارسال می‌کنند.

وی بیان کرد: پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان وظیفه عمومی ناجا به نشانی اینترنتی www.police.ir وظیفه اطلاع‌رسانی از مجموعه اخبار مربوط به قوانین و مقررات خدمت وظیفه عمومی و تشریح فرایندهای رسیدگی به آنان را برای استفاده مشمولان و هموطنان بر عهده دارد.

معاون وظیفه عمومی فارس برخی از خدمات ارائه شده در این پایگاه را شامل استفاده و بارگذاری حدود 400 پرسش و پاسخ متداول درباره ی اعزام به خدمت، معافیت‌های پزشکی، کفالت، موارد خاص، تحصیلی و خروج از کشور برای رفع ابهام مشمولان در این زمینه برشمرد و گفت: همچنین ارائه مشاوره و پاسخگویی به سئوالات مشمولان در بخش مشاوره خدمت وظیفه عمومی، معرفی خدمات ارائه شده در دفاتر پلیس+10 به همراه نشانی آنها در سراسر کشور و هزینه تعرفه‌های خدمات ارائه شده، ارائه مجموعه مقررات مشمولان ایرانی مقیم خارج از کشور به دو زبان فارسی و انگلیسی در بخشی به نام وی‍ژه‌نامه مشمولان ایرانی مقیم خارج از کشور نیز از دیگر خدمات در این پایگاه است.

این مسئول استفاده و ارائه پرسش و پاسخ متداول مربوط به مشمولان ایرانی مقیم خارج از کشور به دو زبان فارسی و انگلیسی، بارگذاری قانون خدمت وظیفه عمومی برای اطلاع هموطنان، بارگذاری دفترچه راهنمای خدمت وظیفه عمومی با قابلیت دانلود شدن برای استفاده مشمولان را از دیگر خدمات ارائه شده در این پایگاه دانست و تصریح کرد: ارائه مجموعه آموزشی قوانین و مقررات وظیفه عمومی برای استفاده در تلفن های همراه، درج اطلاعیه‌های مرتبط با قوانین و مقررات خدمت وظیفه عمومی، بیان تاریخچه خدمت سربازی، تشریح خدمت سربازی در سایر کشورها نیز از جمله مواردی است که در این پایگاه قابل ارائه است.

معاون وظیفه عمومی فارس خاطرنشان کرد: چنانچه مشمولان در زمینه خدمت وظیفه عمومی دارای پرسش و یا ابهامی باشند می‌توانند به بخش مشاوره خدمت وظیفه عمومی در این پایگاه مراجعه، سئوال خود را مطرح و کد رهگیری اخذ کنند و در نهایت 48 ساعت بعد با مراجعه به همین بخش و وارد کردن کد رهگیری خود پاسخ لازم را دریافت کنند.

دهقان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در اجرای مصوبه فرماندهی معظم کل قوا تمام سربازانی که تا پایان سال 86 از خدمت فرار کرده و تاکنون مراجعه نکرده‌اند چنانچه تا پایان شهریور ماه 92 خود را برای انجام باقی‌مانده خدمت سربازی معرفی کنند، از تعقیب و مجازات معاف می‌شوند، در غیر این صورت از اول مهر ماه سال جاری به عنوان سرباز فراری محسوب می‌شوند.

وی در پایان به افرادی که مشمول این عفو می‌شوند توصیه کرد تا از این فرصت طلایی و استثنایی استفاده کنند.

انتهای پیام/2448/ق/مر3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول