اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون کمیته امداد البرز خبر داد

معافیت 200 مددجوی البرزی از خدمت نظام وظیفه

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی استان البرز گفت: طی یک سال گذشته بیش از 200 نفر از مددجویان تحت پوشش این کمیته در استان البرز از خدمت مقدس نظام وظیفه معاف شدند.

معافیت 200 مددجوی البرزی از خدمت نظام وظیفه

سید هادی کرابی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: در سال گذشته از سوی مجلس شورای اسلامی به صورت قانونی اصلاحاتی در قانون نظام وظیفه صورت گرفت که بر اساس آن خدماتی به خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد و خانواده‌های بی‌سرپرست و یا بدسرپرست ارائه شد.

وی تصریح کرد: بر اساس قانون جدید امتیازاتی از جمله معافیت از خدمت نظام وظیفه، انتقال افراد تحت پوشش این کمیته به شهرستان‌های محل سکونت و حتی بخشش اضافه خدمت برای مددجویان و خانواده‌های نیازمند در نظر گرفته شده است.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی استان البرز افزود: به همین دلیل پرونده‌هایی در کمیته امداد البرز تشکیل شد و افراد متقاضی که وضعیت آن‌ها با شرایط قانونی مطابقت داشت را برای استفاده از این تسهیلات معرفی کردیم.

کرابی گفت: طی یک سال گذشته بیش از 200 نفر از فرزندان ذکور خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد در البرز که فاقد سرپرست بوده یعنی از نعمت پدر محروم هستند و یا والدین آن‌ها از یکدیگر جدا شده و مادرشان تحت پوشش امداد قرار دارند، برای معافیت از نظام وظیفه به نهادهای قانونی معرفی و از این تسهیلات استفاده کردند.

وی متذکر شد: بر اساس قانون تنها یکی از فرزندان ذکور بانوان فاقد سرپرست که تحت پوشش کمیته امداد هستند می‌توانند از خدمت مقدس سربازی معاف شوند.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی استان البرز بیان داشت: از سوی دیگر فرزندان ذکور تحت پوشش کمیته امداد دیگری نیز برای بهره‌مندی از تسهیلاتی چون بخشش اضافه خدمت و همچنین انتقال به استان البرز از سوی این کمیته به سازمان نظام وظیفه عمومی معرفی شدند که پرونده آن‌ها در چارچوب قانون در حال پیگیری است.

انتهای پیام/2302/ر30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول