اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وظیفه عمومی انتظامی آذربایجان غربی:

زمان خدمت نظام وظیفه عمومی در آذربایجان غربی 18 ماه است

خبرگزاری فارس: معاون وظیفه عمومی انتظامی آذربایجان غربی مدت زمان خدمت نظام وظیفه عمومی در آذربایجان غربی را به دلیل داشتن شرایط جغرافیایی ویژه 18 ماه عنوان کرد.

زمان خدمت نظام وظیفه عمومی در آذربایجان غربی 18 ماه است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه حبیب شریف‌زاده ظهر امروز در جلسه‌ای که با حضور خبرنگاران در سالن جلسات معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان تشکیل شد، اظهار داشت: در قانون مربوط به کسر خدمت سربازان تغییراتی ایجاد شده است که باید این موارد در جامعه منعکس شود تا جوانان در این راستا اقدامات لازم را انجام دهند.

وی تصریح کرد: مشمولانی که سابقه بسیج دارند در صورت وجود شرایطی خاص می‌توانند حداکثر تا 6 ماه از کسر خدمت بهره‌مند شوند همچنین در ارتباط با کسر خدمت فرزندان ایثارگران نیز مقرر شده چنانچه در سال 1390 برای پدر گواهی کسر خدمت صادر شود و فرزند وی در سال 1390 درخواست اعزام کند می‌تواند از کسری خدمت بهره‌مند شود.

شریف‌زاده در ارتباط با آموزش رزم مقدماتی مشمولان معاف شده نیز گفت: هر مشمولی که از خدمت معاف می‌شود باید دوره آموزش رزم مقدماتی را سپری کند ولی اگر کارت سبز کفایت آموزش بسیج اخذ کند از این دوره‌ها معاف می‌شود. بنابراین همه افراد معاف از خدمت اعم از خانواده ایثارگران، مددجویان، کسانی که کفالت همسر، فرزند و .. را بر عهده دارند باید در دوره آموزش مقدماتی شرکت کنند مگر اینکه کارت سبز بسیج را اخذ کرده باشند.

معاون وظیفه عمومی انتظامی آذربایجان غربی به مهلت معرفی دانش‌آموزان فارغ‌التحصیل به وظیفه عمومی نیز به طور مختصر پرداخت و گفت: هر کسی که در سن مشمولیت در حال تحصیل باشد بعد از اخذ مدرک دیپلم تا یک سال وقت دارد وضعیت نظام وظیفه خود را مشخص کند.

وی در ادامه به نکته کلیدی در ارتباط با دانش‌آموزان اشاره کرد و گفت: دانش‌آموزانی که قبل از 18 سالگی مدرک دیپلم خود را اخذ کنند تا 6 ماه فرصت دارند نسبت به تهیه دفترچه اعزام به خدمت مبادرت کرده و اقدامات لازم را در این ارتباط انجام دهند.

شریف‌زاده خاطر نشان کرد: مشمولانی که همسرشان فوت کرده و فرزند صغیر دارند به شرط اینکه ازدواج مجدد نکنند به طور دائم معاف می‌شوند، از طرف دیگر چنانچه بعد از معاف شدن نسبت به ازدواج مبادرت کنند در وضعیت آنها تغییر حاصل نشده و همچنان معاف هستند.

معاون وظیفه عمومی انتظامی آذربایجان غربی اظهار داشت: مشمولی که بعد از ازدواج، همسرش معلول می‌شود می‌تواند برای سرپرستی از همسر از معافیت دائم استفاده کند.

وی مدت زمان خدمت نظام وظیفه عمومی در آذربایجان غربی را به دلیل داشتن شرایط جغرافیایی ویژه 18 ماه عنوان کرد و اظهار داشت: این مدت در میاندوآب، تکاب، شاهین‌دژ، شوط و چایپاره 19 است، مضاف بر اینکه در شهرهای مرکزی کشور خدمت نظام وظیفه 21 ماه تعیین شده است.

انتهای پیام/61002/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول