اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

احمدی‌نژاد یکی از پرکارترین رئیس جمهورهای جهان بود

گذری بر عملکرد دولت احمدی‌نژاد از دیدگاه اسفنانی

نماینده مردم فریدن، فریدون‎شهر و چادگان در مجلس شورای اسلامی گفت: احمدی‌نژاد یکی از پرکارترین روسای جمهور در جهان است و شیوه مدیریت رئیس جمهور خاص و منحصر به فرد بود.

گذری بر عملکرد دولت احمدی‌نژاد از دیدگاه اسفنانی

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، با توجه به اینکه دولت‌های نهم و دهم به ریاست محمود احمدی‌نژاد در پایان راه خود قرار گرفت و امروز پایان رسمی دولت دهم و آغاز به کار دولت یازدهم است، در ارتباط با عملکرد اقتصادی دولت مصاحبه‎ای با محمدعلی اسفنانی نماینده مردم فریدن، فریدون‎شهر و چادگان در مجلس شورای اسلامی در این زمینه انجام گرفت و شرح این مصاحبه در زیر آمده است:

فارس: عملکرد اقتصادی دولت‎های نهم و دهم را چگونه ارزیابی می‎کنید؟

اسفنانی: در مورد عملکرد اقتصادی دولت به نظر می‎رسد تفاوت‎های زیادی میان حرف تا عمل وجود دارد و تفاوت‎های زیادی با واقعیت‎ها وجود دارد و در کل عملکرد اقتصادی دولت‎های نهم و دهم آن چنان موفق نبود.

فارس: چرا دولت در اقتصاد آن چنان که باید نتوانست موفق باشد؟

اسفنانی: دولتی را می‎توان به عنوان دولت موفق در زمینه اقتصادی شناخت که آمار اشتغال بالا، آمار تولید بالا و نرخ تورم پایین داشته باشد و هنگامی که مردم برای تامین مایحتاج زندگی خود به مشقت نیفتند اقتصاد کشور پویا و توانمند است.

بسیاری از کارخانه‎ها تعطیل هستند، مواد اولیه برای تولید وجود ندارد، افزایش قیمت حامل‎های انرژی باعث شده فضا برای تولید مساعد نباشد و تمام این عوامل به همراه تحریم‎ها سبب شده اقتصاد کشور آن‎گونه که می‎بایست موفق نباشد.

فارس: وضعیت صنایع در استان اصفهان را چه‎طور ارزیابی می‎کنید؟

اسفنانی: مدتی است شاهد رکود صنایع و کاهش تولیدات کارخانه جات صنعتی در سطح استان اصفهان هستیم، بعضی کارخانجات حتی فقط با 10 درصد از ظرفیت خود کار می‎کنند و 90 درصد از خط تولید خود را از کار انداخته‎اند و استان اصفهان ضرر زیادی در بخش صنعت متحمل شد و شاهد کاهش تولیدات در سطح استان بودیم.

فارس: عملکرد اقتصادی دولت در بخش استحفاظی شما یعنی فریدن، فریدون‎شهر و چادگان چگونه است؟

اسفنانی: اقتصاد در فریدن و فریدون‌شهر در حد صفر و در حالت بسیار خوش‎بینانه نیم درصد است، هیچ کار صنعتی خاصی در این شهرستان‎ها انجام نگرفته و فقط شاید بتوان گفت؛ در کل شهرستان یک یا دو کارخانه کوچک با تعداد محدودی کارگر در حال تولیدات بسیار اندک هستند.

فارس: با توجه به ظرفیت‎های فراوان فریدن، فریدون‎شهر و چادگان در بخش کشاورزی و نهادهای دامی چه اقداماتی در این زمینه انجام گرفته است؟

اسفنانی: اقدامات مناسب و سازنده‎ای جهت بهبود کشاورزی در این شهرستان‌ها انجام نشد و اگر هم انجام شد جوابگوی نیاز این شهرستان‎ها نبود.

فارس: همکاری رئیس جمهور با مجلس چه طور بود؟

اسفنانی: رویکرد رئیس جمهور با مجلس منفی بود و مسئله به همین دلیل تقابل رئیس جمهور و مجلس زبانزد خاص و عام بود و باید بسیار بهتر از این‎ها عمل می‎شد و رئیس جمهور می‎توانست بسیار بهتر از این‎ها با مجلس همکاری داشته باشد.

فارس: شیوه مدیریتی رئیس جمهور در دولت‎های نهم و دهم چگونه بود؟

اسفنانی: رئیس جمهور شیوه مدیریتی مخصوص خود را داشت که شیوه مدیریت خوبی نبود، رئیس جمهور هرچه را درست می‎دانست باید انجام می‎داد و اگر کسی با نظرات وی مخالف بود در با مقابله  رئیس جمهور مواجه می‎شد و احمدی‌نژاد می‎توانست در مقابل مخالفان و منتقدان خود کمی صبورتر عمل کند.

فارس: چرا در چند سال اخیر دولت در ارایه بودجه ضعیف عمل کرد و بودجه را دیر ارائه می‎کرد؟

اسفنانی: دولت زمانی می‎تواند بودجه را به موقع ارایه دهد که تمام اقدامات و عملکرد‎های اقتصادی دولت صحیح و مدیریت شده باشد و دولت اشراف کاملی بر اوضاع اقتصادی کشور داشته باشد، بعضی کارهای دولت درست نبود که این هم یکی از دلایل دیر اعلام شدن بودجه است.

البته سال گذشته دیر اعلام کردن لایحه بودجه توسط دولت را می‎توان به دلیل مشخص نبودن قیمت ارز و نفت توجیه کرد، اما با تمام این تفاسیر دولت می‎توانست با برنامه‌ریزی صحیح بسیار بهتر از این‎ها عمل کند.

فارس: چند مورد از نقاط قوت دولت‎های نهم و دهم را نام ببرید؟

اسفنانی: دولت نقاط قوت بسیار زیادی داشت که از آن جمله می‎توان به سادگی، ساده زیستی و جوان گرایی مسئولان اشاره کرد.

سفرهای استانی یکی دیگر از نقاط قوت در این دو دولت بود که سبب شد مسئولان از نزدیک با مشکلات مردم آشنا شوند و ارتباط نزدیک و مداوم مسئولان دولت با مردم باعث شد بسیاری از مشکلات مردم سریع‎تر حل شود.

فارس: بارزترین نقطه قوت دولت را چه می‎دانید؟

اسفنانی: پرکار بودن دولت مهم‎ترین شاخصه و بارزترین نقطه قوت دولت بود، احمدی‌نژاد را می‎توان یکی از پرکار ترین روسای جمهور جهان دانست.

فارس: پیشنهاد شما برای دولت آینده چیست؟

اسفنانی: به نظر من بهترین پیشنهاد برای دولت جدید همان سخن رهبر معظم انقلاب است که فرمودند: دولت جدید نقاط قوت دولت‎های قبل را ببیند و پیگیری کند و تقویت کند و نقاط ضعف را نیز جبران کند.

اگر مسئولان در دولت جدید به این توصیه رهبر معظم انقلاب عمل کنند شاهد پیشرفت‎های چشمگیر در اقدامات دولت خواهیم بود.

انتهای پیام/63015/ن40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول