اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور نخبگان اقتصادی و صاحب‌نظران دانشگاهی

نخستین نشست بررسی راهکارهای تحقق حماسه اقتصادی در کردستان برگزار شد

نخستین نشست بررسی راهکارهای تحقق حماسه اقتصادی کردستان زیر نظر مرکز مطالعات راهبردی دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در استان و با حضور نخبگان و صاحب‌نظران اقتصادی در سنندج برگزار شد.

نخستین نشست بررسی راهکارهای تحقق حماسه اقتصادی در کردستان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مدیر مرکز مطالعات راهبری دفتر نماینده ولی فقیه در استان کردستان پنج‌شنبه شب در نخستین نشست بررسی راهکارهای تحقق حماسه اقتصادی که به همت این مرکز برگزار شده بود، اظهار داشت: مشارکت گسترده نخبگان دانشگاهی و اعضای مرکز راهبردی زمینه برپایی دو جلسه ویژه برای خلق حماسه سیاسی در استان را فراهم کرد.

علیرضا شهسواری افزود: در قالب کمیته‌های تخصصی زیر نظر این مرکز و در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در خصوص حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی فعالیت‌های منسجمی شکل گرفت و در دوران قبل و بعد از انتخابات خرداد ماه دو نشست تخصصی در استان برگزار شد.

شهسواری افزود: به منظور بررسی راهکارهای تحقق حماسه اقتصادی و استفاده از ایده‌ها و نظرات نخبگان و صاحب‌نظران دانشگاهی استان از امروز نیز سلسله نشست‌های تخصصی با این موضوع زیر نظر مرکز مطالعات راهبردی دفتر نماینده ولی فقیه در استان آغاز شده و در ایام مختلف نیز تداوم خواهد داشت.

مدیر مرکز مطالعات راهبردی دفتر نماینده ولی فقیه در استان کردستان از بومی‌سازی راهکارها و موضوعات اقتصادی و تسری مسائل در سطح ملی به حوزه استانی برای گره‌گشایی امور را از مهم‌ترین اهداف برپایی این نشست‌های تخصصی عنوان کرد.

حامد قادرزاده از اعضای مرکز مطالعات راهبردی استان و استاد دانشگاه‌های استان کردستان در رشته اقتصاد نیز در این نشست اظهار داشت: امید است با توجه به پتانسیل‌هایی که از لحاظ منابع طبیعی و نیروی انسانی کارآمد در استان داریم و با تکیه بر ایده‌های نخبگان و صاحب‌نظران اقتصادی استان بتوانیم بخشی از محرومیت‌ها و عقب‌افتادگی‌های استان را جبران کنیم.

وی متذکر شد: به دلیل کمبود زیرساخت‌های لازم در استان شاهد عدم به کارگیری تحصیلکرده‌های دانشگاهی در حوزه تولید و شکوفایی اقتصادی استان هستیم و بهره‌وری در صنایع تولیدی استان نیز بسیار پایین است.

قادرزاده خاطرنشان کرد: چالش‌ها و آسیب‌های فراوانی نیز در حوزه اقتصادی استان و تببین اهداف خلق حماسه اقتصادی و ارتقای جایگاه استان در عرصه تولید و اقتصاد کشور وجود دارد که امید است با فعال شدن کمیته‌های تخصصی مرکز مطالعات راهبردی استان در این خصوص شاهد رفع بسیاری از این چالش‌ها و مشکلات در قالب برنامه‌های کوتاه‌مدت و میان‌مدت باشیم.

انتهای پیام/79006/ن30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول