اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار نیر:

11 پروژه عمرانی نیر در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد

فرماندار شهرستان نیر گفت: همزمان با گرامیداشت هفته دولت در شهرستان نیر 11 پروژه عمرانی به بهره‌برداری می‌رسد.

11 پروژه عمرانی نیر در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، میرفخرالدین زاهد صبح امروز در جلسه کار گروه توسعه بخش کشاورزی شهرستان نیر اظهار داشت: این پروژه‌ها شامل پروژه‌های طرح‌های عمران شهری و عمران روستایی در بخش‌های کشاورزی گردشگری و توسعه زیربناها است.

وی تصریح کرد:‌ برای افتتاح و بهره‌برداری این پروژه‌ها بیش از هفت میلیار‌د و 200 میلیون تومان سرمایه‌گذاری انجام شده که با بهره‌برداری از آن ساکنان مناطق شهری و روستایی قادر به استفاده از مزایای این طرح‌های عمرانی و آبادانی خواهند بود.

فرماندار شهرستان نیر با یادآوری این‌که بخش کشاورزی به عنوان اولویت اول توسعه شهرستان باید مورد توجه و سرمایه‌گذاری بیشتر قرار گیرد، افزود:‌ با کمک و حمایت دولت خدمتگزار تسهیلات و اعتبارات خوبی در بخش توسعه زیرساخت‌های کشاورزی به استان و شهرستان نیر اختصاص یافته است که در غالب جلسات کار گروه توسعه این بخش سعی می‌کنیم تا منابع مورد نیاز را تزریق کرده و بخش کشاورزی را با قوت و قدرت دنبال کنیم.

زاهد با اشاره به اهمیت توسعه بخش کشاورزی ادامه داد: برای ذخیره‌سازی آب کشاورزی، ایجاد استخرهای ذخیره آب و احداث سدهای معیشتی هر چند اعتبارات خوبی در سال‌های اخیر اختصاص یافته اما جوابگوی نیاز توسعه این بخش نیست.

این مسئول اظهار امیدواری کرد که با تزریق و تامین اعتبارات ملی بتوان این طرح‌های نیمه‌تمام و پروژه‌های در حال اجرا را تکمیل کرده و بهره‌برداری از آن‌ها را به سرانجام رساند.

فرماندار شهرستان نیر توانمندی‌ها و قابلیت‌های نیر را در حوزه کشاورزی به‌ویژه زراعت و دامپروری یادآور شد و گفت: ‌تسهیلات اعطایی دولت به این بخش با کمترین بهره انجام شده و بیشتر تسهیلات پرداختی نیز صرف پروژه‌ها و طرح‌های زیربنایی نظیر توسعه آبیاری مدرن، مکانیزاسیون، توسعه کشت محصولات گلخانه‌ای و همچنین خرید ادوات و ابزار آلات کشاورزی شده است.

زاهد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نزدیکی هفته دولت و ضرورت برنامه‌ریزی دقیق مدیران و مسئولان شهرستان در تکمیل و افتتاح پروژه‌های مختلف خاطرنشان کرد: ‌به همین مناسبت 11 پروژه عمرانی با سرمایه‌گذاری هفت میلیارد و 200 میلیون تومان به بهره‌برداری رسیده و در اختیار هموطنان در این شهرستان قرار می‌گیرد.

وی همچنین تکمیل و توسعه پروژه‌های عمرانی کورائیم را یادآور شد و گفت: امسال از محل اعتبارات شهرستان برای پروژه‌های عمرانی نیر و کورائیم بیش از 850 میلیون تومان اعتبار اختصاص یافته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه همچنین نماینده مردم شهرستان‌های نیر، نمین، سرعین و اردبیل در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار داشت:‌ غفلت از توسعه بخش کشاورزی آسیب جدی به همراه خواهد داشت که ضرورت دارد توسعه این بخش در اولویت و گام اول باشد.

مصطفی افضلی‌فرد گفت: بیش از یک میلیون متر‌مکعب آب از سد یامچی برای بالادست این سد اختصاص یافته تا زارعان و کشاورزان منطقه بتوانند از آن بهره بگیرند.

وی تصریح کرد: مسئله آب و خاک به عنوان مهمترین اولویت توسعه استان همچنان مدنظر و ملاک عمل ما بوده است و در این زمینه تلاش کردیم تا اهداف و برنامه‌های خودمان را براساس این محوریت تنظیم کنیم.

انتهای پیام/62004/م30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول