اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری خبر داد

رشد 760 درصدی صادرات غیر نفتی در چهارمحال و بختیاری

رئیس صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری از رشد 760 درصدی صادرات غیر نفتی این استان در هشت سال اخیر خبر داد.

رشد 760 درصدی صادرات غیر نفتی در چهارمحال و بختیاری

رحمان کرمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار کرد: در ابتدای روی کار آمدن دولت نهم میزان صادرات غیر نفتی استان چهارمحال و بختیاری 90.3 میلیون دلار گزارش شده و این در حالیست که در دولت‌های نهم و دهم میزان صادرات استان به 687 میلیون دلار افزایش یافته است.

وی افزود: برهمین اساس میزان صادرات غیر نفتی استان از لحاظ وزنی از 43 هزار و 156 تن در سال 84 به 908 هزار و 743 تن در هشت سال اخیر رسیده است.

کرمی خاطرنشان کرد: تعداد واحدهای صنعتی، معدنی و تجاری استان در دولت نهم و دهم نیز نسبت به سال 84 به میزان 60 درصد رشد داشته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با اشاره به رشد 638 درصدی ارزش صادرات محصولات صنعتی و معدنی استان در هشت سال اخیر، گفت: صادرات محصولات معدنی تجاری استان در دولت‌های نهم و دهم 908 هزار تن بوده که حدود 21 برابر دوره مشابه صورت گرفته است.

وی ادامه داد: همچنین این میزان صادرات برای استان 667 میلیون دلار درآمد ارزی داشته که در مقایسه با مدت مشابه هفت برابر شده است.

کرمی با اشاره به برگزاری 79 نمایشگاه اختصاصی در این استان، گفت: به‌منظور تأمین نیازهای داخلی مردم استان 73 نمایشگاه در هشت سال اخیر برگزار شده که نسبت به مدت مشابه 100 درصد رشد داشته است.

این مسئول با بیان اینکه 35 مرکز و مجتمع فرش دستباف استان در دولت‌های نهم و دهم به بهره‌برداری رسیده است، افزود: تعداد این مراکز نسبت به مدت مشابه 59 درصد رشد داشته است.

انتهای پیام/68009/س30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول