اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 4 ماه نخست امسال محقق شد

صادرات 6 میلیون تن کالا از گمرک پارس جنوبی

مدیرکل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از صادرات شش میلیون تن کالا از گمرک پارس جنوبی طی چهار ماه نخست امسال خبر داد.

صادرات 6 میلیون تن کالا از گمرک پارس جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه، احمد پورحیدر شامگاه پنج‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: گمرک منطقه ویژه پارس جنوبی از گمرکات فعال در سطح استان و کشور است و روز به روز شاهد فعالیت بیشتر این گمرک هستیم.

مدیرکل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از افزایش 48 درصدی صادرات میعانات گازی در چهار ماه نخست سال جاری در مقایسه با سال گذشته خبر داد.

پورحیدر افزود: در چهار ماه نخست سال جاری 2 میلیون و 295 هزار تن میعانات گازی به ارزش بیش از 2 میلیارد و 918 میلیون دلار از اداره کل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به خارج از کشور صادر شد.

وی ادامه داد: این حجم از صادرات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، از نظر وزن 48 درصد و از نظر ارزش 80 درصد رشد داشته است.

مدیرکل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، کل صادرات گمرک منطقه ویژه در چهار ماه نخست سال جاری را بیش از 4 میلیارد و 700 میلیون دلار عنوان کرد.

این مسئول تصریح کرد: 67 هزار و 818 تن کالا به ارزش بیش از 592 میلیون و 447 هزار دلار طی چهار ماه نخست سال جاری از طریق اداره کل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس وارد کشور شده است.

پورحیدر اضافه کرد: عمده کالاهای وارد شده شامل تجهیزات پالایشگاهی و مواد شیمیایی مورد استفاده پتروشیمی‌ها و فازهای پارس جنوبی بوده است.

وی ابراز داشت: در این دوره زمانی 2 هزار و 98 تن کالا به ارزش بیش از هفت میلیون و 653 هزار دلار از این گمرک ورود موقت شده است.

این مسئول گفت: همچنین بیش از یک میلیون و 107 هزار تن کالا به ارزش بیش از یک میلیارد و 223 میلیون و 893 هزار دلار تحت رویه کاپوتاژ به داخل کشور شده است.

مدیرکل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از صادرات 6 میلیون تن کالا از گمرک پارس جنوبی خبر داد و یادآور شد: در چهار ماه نخست امسال بیش از 5  میلیون و 989 هزار تن کالا شامل پلی اتیلن سبک و سنگین، میعانات گازی، گازهای پروپان، بوتان، بنزن و پارازایلین به خارج از کشور صادر شده است.

پورحیدر متذکر شد: این میزان کالا به ارزش بیش از 4 میلیارد و 772 میلیون دلار از این گمرک به خارج از کشور صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن 19 درصد و از حیث ارزش 9 درصد رشد نشان می‌دهد.

وی در پایان اذعان داشت: عمده صادرات انجام شده به کشورهای چین، ژاپن، امارات متحده عربی، هند، اندونزی، هلند، ‌بلژیک، ‌اسپانیا، ترکیه، رومانی، ‌تایوان، ‌تایلند، ‌مالزی، ‌ویتنام و افغانستان صورت گرفته است.

انتهای پیام/2452/ن30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول