اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزاد بابل:

دفاع از ملت فلسطین سیاست راهبردی ایران است

رئیس دانشگاه آزاد بابل تاکید کرد: دفاع از ملت فلسطین سیاست راهبردی نظام اسلامی ماست که هم مبنای عقیدتی و ایدئولوژیک دارد و هم بر مبنای منافع ملی و قانون اساسی کشور است.

دفاع از ملت فلسطین سیاست راهبردی ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان قائمشهر، حجت‌الاسلام سیدحسین ابراهیمیان ظهر امروز در جمع راهپیمایی‌کنندگان روز جهانی قدس قائمشهر که در مصلای این شهر گردهم آمدند و شعار برائت از کفار و استکبار و دفاع از مظلوم و مسلمانان فلسطین سردادند به تشریح فلسفه دفاع و حمایت از منافع ملی مردم فلسطین پرداخت.

 ابراهیمیان بیان کرد: این سوال در ذهن بسیاری از مردم و جوانان کشور ما وجود دارد که چرا با وجود مشکلات و مسائلی که کشورمان با آن گریبانگیر است ایران باید به دنبال حل مسائل فلسطین و تامین منافع ملی آنها باشد و سرنوشت و امنیت ملی خود را با مردم قدس گره بزند.

 وی در پاسخ به این پرسش تصریح کرد: دفاع از ملت فلسطین سیاست راهبردی نظام اسلامی ماست که هم مبنای عقیدتی و ایدئولوژیک دارد و هم بر مبنای منافع ملی و قانون اساسی کشور است.دفاع از ملت فلسطین در راستای تامین امنیت ملی ماست و وجدان و عاطفه بشری هم بر دفاع از مظلوم حکم می‌کند.

 وی دفاع از فلسطین را برای اعتبار نظام در عرصه جهانی یک امر حیاتی اعلام کرد و افزود: بر اساس اصل 11،152 و 154 قانون اساسی ایران موظف به دفاع از حقوق همه مسلمانان است و این وفاق و همدلی ملت ایران با مردم فلسطین مبنای قانونی دارد.

 رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل بیان کرد: حتی اگر کشور ایران بخواهد تنها به فکر منافع و امنیت ملی خود باشد حضور نظامی قوی اسرائیل را در 1500 کیلومتری خود که تهدید جدی برای ایران است را نمی‌تواند نادیده بگیرد.

 وی با اشاره به شعار سه‌گانه اسرائیل «تصرف از نیل تا فرات، اسرائیل بزرگ و اسرائیل بدون مرز» اذعان داشت: صهیونیست با حمایت آمریکا و انگلیس و مجهز بودن به سلاح‌های اتمی تهدید جدی برای کشور ماست و ما امروز چاره‌ای نداریم که با حمایت‌های مادی و معنوی از فلسطین، تهدید جنگ را به درون خود اسرائیل بکشانیم و این رژیم غاصب را با سازمان‌های مبارز درگیر نگه داریم.

 ابراهیمیان جمع‌شدن حول محور ولایت و رهبری صادق را با وحدت و یگانگی شرط پیروزی مستضعفان و غلبه بر اسرائیل اعلام کرد.

انتهای پیام/86008/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول