اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی:

مقاومت نقطه استراتژیک ملت ایران است

خطیب جمعه اراک گفت: جمهوری اسلامی با جریان مقاومت گره خورده و مقاومت نقطه استراتژیک ملت ایران است.

مقاومت نقطه استراتژیک ملت ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک آیت‌الله قربانعلی دری ‌نجف‌آبادی ظهر امروز در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه امروز اراک اظهار داشت: روز قدس روز بزرگ و با عظمت و روز مبارزه مستضعفین با مستکبرین است.

وی تصریح کرد: روز قدس روز قیام جبهه اسلام در مقابل جبهه مستکبرین و روزی است که مردم حمایت خود را از مظلومان جهان اعلام می‌کنند.

امام جمعه اراک بیان داشت: راهپیمایی روز قدس نشان می‌دهد امت اسلامی در سراسر جهان اسلام یک امت یکپارچه است که دارای یک هویت و یک آرمان واحد است، از قرآن و کتاب واحدی برخوردار است، آرمان‌هایش یکی است، هویتش، ایمانش، قبله‌اش، یکی است و نماد هویت این جامعه‌ اسلامی است.

دری‌ نجف‌آبادی افزود: امروز یکی از بزرگ‌ترین توطئه‌های استکبار جهانی برای سلطه بر جهان شکستن عزم و اراده ملت‌ها در راه استقلال و در راه زندگی پیروزمندانه است.

وی ادامه داد: امروز دیگر قدس یک مسئله صرفا عربی یا حتی اسلامی نیست، بلکه مسئله‌ای جهانی، بین‌المللی و حقوق بشری است، حقوقی که توسط یک عده چکمه‌پوش غاصب به دست تطاول دولتی جعلی و رژیمی منحوس قرار گرفته و تنها به جرم آزادی و آزادگی و حریت مورد بغض استکبار جهانی و ضربه‌های مهلک و جنون‌آمیز صهیونیست‌های سفاک قرار می‌گیرند.

امام جمعه اراک با اشاره به حضور گسترده مردم در راهپیمایی امروز بیان داشت: امروز مردم در سراسر ایران و با وجود گرمای هوا و زبانی روزه با حضور پرشکوه در راهپیمایی امروز عظمت این روز را به نمایش گذاشتند و اعلام کردند همچنان پشتیبان ملت مظلوم فلسطین و تمام مظلومان جهان هستند.

دری‌ نجف‌آبادی با اشاره به طرح مذاکرات سازش در فلسطین اضافه کرد: مسلمانان جهان با شرکت گسترده در راهپیمایی روز قدس اعلام کردند؛ قدس قابل سازش نیست، قدس پاره تن اسلام است و قابل مذاکره با صهیونیست‌ها نیست.

وی با بیان اینکه برای نخستین‌بار از زمان اشغال فلسطین و به منظور وارد کردن قدرت عظیم مسلمانان و مستضعفان جهان در حمایت از مردم مظلوم فلسطین بنیانگذار انقلاب اسلامی و پرچم‌دار نهضت جهانی اسلام در سال 1358 آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز قدس انتخاب کرد، ابراز داشت: این انتخاب صورت گرفته تا مسلمانان جهان و دول اسلامی در مراسمی همبستگی بین‌المللی خود را در حمایت از حقوق قانونی مردم فلسطین اعلام و با پیوستن به یکدیگر دست این رژیم غاصب و پشتیبانان آن را از سر ملت فلسطین کوتاه کنند.

دری‌نجف‌آبادی با اشاره به اینکه مردم فلسطین مردمی مظلوم هستند که همیشه مورد ظلم کافران و مستکبران جهانی قرار گرفته‌اند، تصریح کرد: مردم در سراسر دنیا باید نسبت به فلسطین دغدغه داشته باشند و از این مردم بی دفاع حمایت کنند.

امام جمعه اراک اظهار داشت: امروز بعد از گذشت چندین سال از این نامگذاری، روز قدس به نقطه‌ وحدت تمامی مسلمانان جهان نه فقط در مسئله فلسطین، بلکه در دفاع از تمامی ملت‌های مستضعف دنیا تبدیل شده است.

وی ادامه داد: امروز جمهوری اسلامی با رهبری خردمندانه مقام معظم رهبری به نماد مقاومت در جهان و حمایت از مظلومان فلسطین تبدیل شده است.

امام جمعه اراک در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تنفیذ رئیس جمهور دولت یازدهم گفت: فردا مراسم تنفیذ و روز یکشنبه مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب دولت یازدهم است که امیدواریم دولت جدید بتواند مسائل و مشکلات موجود در کشور را به دور از هیجانات و ریخت و پاش‌ها و با تدبیر و اعتدال برطرف سازد.

در‌ی‌‌نجف‌آبادی همچنین با اشاره به 11 مرداد سالروز شهادت شیخ فضل‌الله نوری تصریح کرد: شیخ فضل‌الله نوری از شهدای مشروطه و الگوی شهدای انقلاب اسلامی است.

گفتنی است اشاره به روزهای باقی‌مانده ماه مبارک رمضان از دیگر محورهای سخنرانی خطیب جمعه اراک بود.

انتهای پیام/78004/ق40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول