اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سراسر کشور

سنندجی‌ها همصدا آزادی بیت‌المقدس را فریاد زدند

امروز مردم سنندج همگام و همراه با سایر ملت ایران با حضور پرشورشان آزادی بیت‌المقدس را فریاد زدند.

سنندجی‌ها همصدا آزادی بیت‌المقدس را فریاد زدند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، از روزی که دولت اشغال‌گر اسرائیل بر روی خرابه‌های خانه‌های ملت مسلمان فلسطین بنا شد بیش از 60 سال می‌گذرد اما هنوز داغ این زخم کهنه و خون جاری مردان، زنان و کودکانی که در این دیار تنها به جرم خواستن آزادی شهید شدند تازه و گرم است.

ای قدس شریف بگذار مادران صبورت، هر روز رود اردن را با اشکِ از دست دادن عزیزی، به طغیان برانگیزند و مردان هر صبح، پیکر شهیدی را بر دوش برند و خیابان‌های پرماجرا و آشوب زده‌‌ات با مهربانی و بردباری، گام‌های سنگین و شتاب آلود هزاران مرد را تحمل کنند. اینهمه اما، فقط به خاطر توست.

هر بار که پرچمی از پرچم‌های بی شمارت، روی در قدمان شهیدی می‌‌گسترد و سخاوتمندانه و مهرانگیز، پیکر‌ معطر و خون آلود آزاده‌‌ای را در خود می‌پیچد؛ تمام پرچم‌های اعراب بر فراز کاخ‌های افسانه‌‌ای هزار و یک شب، از شرم خم می‌شوند، خاکستر می‌شوند، دود می‌شوند و فرومی‌ریزند.

امروز آخرین جمعه ماه مبارک رمضان 92 در ایران اسلامی بازهم گام‌ها استوار و مشت‌ها گره خورد تا استکبار و دست نشانده‌هایش بدانند اسلام با اتحاد و همبستگی ملت‌های مسلمان همواره پایدار و پاینده است.

امروز هم ملت شریف ایران بار دیگر حماسه خلق کردند حماسه‌‌ای که برای دفاع از ملت مسلمان و مستضعفی خلق شد که هم آئین و هم دین ماست.

اینجا کردستان است، سرزمین شهدای خاموش سرزمینی که نقطه‌نقطه‌اش با خون پاک 23 هزار شهید لاله برتن کرده است و افتخار تقدیم 5400 فرزند غیورش را در راه دفاع از آزادی دارد.

خیابان‌ها لحظه به لحظه شلوغ‌تر می‌شد همه آمده‌ بودند پیر و جوان، زن و مرد، کودک و خردسال و یک صدا خواهان آزادی قدس شریف بودند، قدسی که نخستین قبله مسلمانان است.

همه آمده‌اند به دفاع از خون‌های زنان و مردان و کودکانی که بی‌گناه خونشان ریخته شد، کودکانی که وا نشده پرپر شدند.

حد فاصل میدان آزادی تا میدان انقلاب سنندج را با راهپیمایان هم مسیر می‌شوم زن جوانی که کودکش را در بغل دارد نظرم را به خود جلب می‌کند کودکش سرزنده و شاد از هیاهوی پیرامونش پرچم سه رنگ پرافتخار ایران عزیزمان را تکان‌تکان می‌دهد.

زهرا نام دارد برای بیستمین بار در راهپیمایی شرکت می کند، به قول خودش از همان روزهای کودکی به همراه پدر و مادرش در راهپیمایی روز قدس شرکت کرده و بعدها هم همراه همکلاسی‌هایش این روز را گرامی داشته است.

دلیل آمدنش با وجود گرمی هوا را با طفل کوچکش می‌پرسم، دفاع از حق ملت مظلوم فلسطین وظیفه است و باید در هر شرایط انجام داد.

ورزشکاران نیز از قافله عقب نمانده‌اند گروهی با لباس ورزشی شعار مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا سر می‌دهند به سراغشان می‌روم و از هدفشان برای آمدن و حضور در این روز حماسی می‌پرسم.

یکی از ورزشکاران که لباس ورزشی سفید بر تن دارد جلو می آید و می گوید دفاع از حق مظلوم در برابر ظالم بهترین دلیل برای حضور در چنین برنامه‌ای است.

از کنارشان عبور می‌کنم و خود را به مرد جوانی که کودک خردسالش را بر دوش گرفته و در بین جمعیت حرکت می‌کند می‌رسانم بی‌توجه به اطرافش با صدای بلند مرگ بر آمریکا می‌گوید.

برای آنکه سرصحبت را با او بگشایم می‌گویم؛ کاش فرزندتان را در این گرما نمی‌آوردید سرش را به سمتم چرخاند و گفت: کودکان مسلمان ایران اسلامی باید در همین خردسالی با ظلم‌های رژیم غاصب آشنا شوند.

می‌خواهم کودکم خروش ملت آزاده ایران در دفاع از حق را ببیند و همین الگوی حرکتی برای آینده‌اش باشد که هیچگاه در برابر ظلم هیچ ظالمی سکوت نکند.

بسیاری از کودکان فلسطینی بی‌هیچ گناهی زیر اماج گلوله‌های رژیم غاصب به خاک و خون کشیده‌ می‌شوند و این در برابر گرمایی که من و امثال من در این روز بسیار سنگین و گران است.

نماینده ولی فقیه در کُردستان نیز حضور مردم روزه‌دار کُردستان در این راهپیمایی را سیلی فراموش نشدنی بر جبهه کفر و استعمار و امپریالیسم جهانی عنوان کرد و اظهار کرد: امروز مردم کردستان در کنار سایر هموطنانشان بیزاری خود را از امپریالیسم جهانی فریاد زدند.

حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینی‌شاهرودی افزود: روز جهانی قدس میراث ماندگار حضرت امام خمینی(ره) و نماد وحدت و یکپارچگی جهان اسلام در حمایت از ملت مظلوم و بی دفاع فلسطین است.

وی تصریح کرد:  ملت آزاده ایران اسلامی هر ساله در آخرین روز از جمعه ماه مبارک رمضان با حضور متحد و یکپارچه خود در راهپیمایی روز قدس ضمن تجدید بیعت با امام راحل اقدامات ضد انسانی و اسلامی رژیم منفور اسرائیل را محکوم می‌کنند.

وی با بیان اینکه آزادی قدس شریف و نجات مردم مظلوم فلسطین از دست اسرائیل خواسته برحق ملت‌های مسلمان است، افزود: دفاع از حق مظلوم وظیفه هر مسلمانی است و سکوت در برابر اقدامات جنایتکارانه استکبار و دست نشانده‌هایش گناهی نابخشودنی است.

ای قدس شریف به لطف خدا، برکت خون پاک شهیدانت و حمایت‌های ملت‌های مسلمان و آزادی‌خواه جهان سرانجام، روزی دشمنان صهیونیست تو به زانو درخواهند آمد و پرچم‌هایت برافراشته می‌شود و در آن روزگار، زمین به وارثان واقعی‌اش واگذار خواهد شد و آن روز است که دیگر صلح برای فرزندانت دیگر رؤیا نخواهد بود و به حقیقت خواهد پیوست.

گزارش از شیرین مرادی

انتهای پیام/79002/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول