اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قم:

قدس مسئله تمام جهان اسلام است/ دولت منتخب نیازمند حمایت‌های مردمی است

امام جمعه قم با تاکید بر اینکه مسئله قدس امروز مسئله تمام جهان اسلام است گفت: به همین دلیل امام راحل آخرین جمعه رمضان را روز قدس و حمایت از فلسطین نامیدند.

قدس مسئله تمام جهان اسلام است/ دولت منتخب نیازمند حمایت‌های مردمی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی امروز در خطبه نخست نماز جمعه این هفته قم که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد اظهار کرد: در سوره مبارکه «تغابن» و در آیه 12 این سوره خداوند انسان‌ها را به اطاعت خویش و حضرت محمد(ص) امر می‌کند که این اطاعت هم شامل اوامر و هم شامل نواهی می‌شود.

وی افزود: پیامبر اسلام(ص) به دلیل اینکه واسطه وحی بودند دستورات خداوند را به مومنان می‌رساندند و برخی دیگر از فرامین را هم به دلیل اینکه ولی امر مسلمانان بودند صادر می‌کردند و اطاعت از هر دو این فرامین بر مسلمانان واجب است.

امام جمعه قم با بیان اینکه برخی انسان‌ها می‌خواهند میان اطاعت از خداوند و رسول(ص) فاصله بیندازند گفت: قرآن مسلمانان را به اطاعت از هر دو دعوت می‌کند.

وی خطبه دوم را با اشاره به روز جهانی قدس آغاز کرد و عنوان داشت: این روز تنها برگزاری یک راهپیمایی نیست بلکه درس وحدت، همدلی و انسانیت را به همگان می‌آموزاند و مسلمانان یاد می‌گیرند نباید در مقابل دشمن متجاوز ساکت نشست بلکه مبارزه با هر وسیله ممکن در مقابل او لازم است.

سعیدی مبارزه شاگردان مکتب امام راحل در فلسطین، سوریه و لبنان با رژیم غاصب اسرائیل را مورد توجه قرار داد و افزود: ایستادگی در مقابل استکبار نتیجه پیروزی انقلاب و ابتکار امام خمینی(ره) است.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) بیان داشت: اگر قطعه‌ای از کشوری اسلامی و جهان اسلام مورد تجاوز قرار گیرد و دشمنان بر آن حاکم شوند به عقیده همه فقهای مذاهب مختلف اسلامی لازم است مسلمانان برای آزادی آنجا به پا خیزند؛ سازش بر سر مسئله فلسطین به هیچ وجه امکان‌پذیر نخواهد بود.

وی با بیان اینکه مستکبران عالم با تشکیل دولت جعلی اسرائیل تنها یکی از اهداف خود را دنبال می‌کنند گفت: تسلط بر سراسر جهان اسلام و گسترش رژیم صهیونیستی و در واقع تغییر نقشه منطقه هدف اصلی آنهاست وگرنه دلسوز یهودیان نیستند و به دنبال منافع مادی خود هستند.

سعیدی با تاکید بر اینکه مسئله قدس امروز مسئله تمام جهان اسلام است خاطرنشان کرد: سردمداران اسرائیلی و استکبار جهانی می‌دانند که با اشغال یک کشور کوچک نمی‌توانند نقشه‌های خود را پیاده کنند بنابراین تغییر نقشه منطقه را در دستور کار قرار داده‌اند.

خطیب جمعه قم با بیان اینکه به دلیل همین توطئه‌های خائنانه بود که امام راحل آخرین جمعه ماه رمضان را روز قدس نامید گفت: این امر ضرورت مبارزه همه‌جانبه با اسرائیل را بیش از گذشته آشکار می‌کند.

وی در ادامه به مصوبه کنگره آمریکا و دولت این کشور برای اعمال تحریم‌های بیشتر علیه جمهوری اسلامی آن هم در آستانه تغییر دولت ایران اشاره کرد و افزود: ایالات متحده می‌خواهد به ملت ایران بگوید راهی جز تسلیم ندارید اما باید بداند همانطور که طی سال‌های گذشته به موفقیت دست نیافت، دولت جدید منتخب مردم ایران هم سر تسلیم در برابر خواسته‌های زورگویانه فرود نخواهد آورد.

سعیدی در بخش دیگری از سخنان خود به دیدار رهبر معظم انقلاب با دانشجویان اشاره و ابراز کرد: ایشان بحث تعامل با دنیا را مطرح کردند و گفتند با این مسئله مشکلی نداریم اما باید به رفتارهای طرف مقابل هم توجه کرد و سابقه دشمنی او را از یاد نبرد.

امام جمعه قم با بیان اینکه رهبری آمریکا را غیر قابل اعتماد توصیف کرده‌اند گفت: امروز حقیقت سخنان ایشان بر همگان آشکار شده و دولت ایالات متحده هم باید بداند که تا اینگونه رفتارها را ادامه می‌دهد شعار «مرگ بر آمریکا» هم تعطیل نمی‌شود.

وی ادامه داد: دولت منتخب برای شروع و ادامه فعالیت خود نیازمند حمایت‌های مردمی است و تنها در این صورت می‌تواند در مقابل زورگویی‌ها و زورگویان ایستادگی کند.

سعیدی در انتهای خطبه دوم با بیان اینکه ماه رمضان امسال هم رو به پایان است گفت: مردم ما از ماه رجب خود را آماده روزه‌داری و عبادت در ماه رمضان و شب‌های قدر کرده بودند و طی این مدت هم علاوه بر آنکه روزه خود را گرفتند و عبادت خدا را به جای آوردند به وسیله اطعام نیازمندان و ایتام و سایر سنت‌های حسنه با مولای متقیان(ع) اقتدا کرده و رمضانی نورانی را رقم زدند.

انتهای پیام/78004/ر40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول