اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس‌کل دادگستری استان کردستان:

کردستان در بهترین شرایط امنیتی قرار دارد / کاهش ریسک سرمایه‌گذاری در استان

رئیس‌کل دادگستری استان کردستان با اشاره به ویژگی‌های استان کردستان به لحاظ مرزی بودن و قومیت، گفت: مردم با حضور بالا در انتخابات یاوه‌های دشمنان را پاسخ دادند و اکنون کردستان در بهترین شرایط امنیتی قرار دارد.

کردستان در بهترین شرایط امنیتی قرار دارد / کاهش ریسک سرمایه‌گذاری در استان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، علی‌اکبر گروسی پنج‌شنبه شب در جلسه شورای قضایی استان کردستان که با حضور وزیر دادگستری در سنندج برگزار شد اظهار کرد: در حال حاضر امنیت خوبی در کردستان فراهم است و وضعیت خاص و فوق‌العاده‌ای در این استان فرهنگی وجود ندارد.

رئیس‌کل دادگستری استان کردستان ادامه داد: اکنون در شرایطی بسر می‌بریم که نه تنها در داخل استان بلکه مرزها هم از امنیت قابل‌توجهی برخوردار است و نشاط خاصی در این استان وجود دارد.

وی حضور مردم در انتخابات خردادماه امسال را مصداق بارز این ادعا دانست و گفت: با این شرایط ریسک سرمایه‌گذاری در کردستان به شدت کاهش یافته و زمینه‌های سرمایه‌گذاری در کردستان فراهم است.

به گفته گروسی، اکنون نوبت مسئولان است که در بحث اتمام پروژه‌های عمرانی همت کنند و زمینه‌های دیگر سرمایه‌گذاری را فراهم نمایند تا اینکه احساس مسئولیت مردم انقلابی استان کردستان را پاسخ دهند.

وی به صراحت گفت: مردم کردستان با مشارکت بیش از 63 درصدی در انتخابات تمامی دشمنان و گروهک‌های ضدانقلاب را بهت‌زده کردند و پیش‌بینی‌های آنان مبنی بر عدم مشارکت گسترده مردم را با ناکامی مواجه ساخت.

رئیس‌کل دادگستری استان کردستان در ادامه به وضعیت دستگاه قضا در استان اشاره و اظهار کرد: فعالیت خوب و ارتباط صمیمی با مردم موجب افزایش اعتماد آنان به دستگاه قضا شده است که این مهم را می‌توان در افزایش مراجعات مردم به هنگام ملاقات‌های مردمی مشاهده کرد.

وی افزود: گستردگی چتر خدمات قضایی در استان همواره رو به افزایش است و رفع اطاله دادرسی، مختومه شدن پرونده‌های قدیمی و راه‌اندازی سیستم الکترونیکی با هدف پیگیری پرونده‌های قضایی مواردی دیگر از مجموعه فعالیت‌های خوب دستگاه قضا در کردستان بوده است.

گروسی خاطرنشان کرد: نظارت بر مرزها، رسیدگی به پرونده‌ها و نظم استان از دیگر خدمات دستگاه قضا به مردم خوب استان کردستان است که از این حیث اشرافیت خوبی بر مسائل مختلف استان در مجموعه این دستگاه وجود دارد.

وی در ادامه از عدم اجرایی بخش قابل‌توجهی از مصوبات سفرهای دولت در بخش دستگاه قضایی استان خبر داد و گفت: آنچه که به عنوان انتظار ما پیش‌بینی شده بود متاسفانه تحقق پیدا نکرد که ضرورت دارد تا در دولت جدید نسبت به این مسئله اهتمام ویژه‌تری بشود.

رئیس‌کل دادگستری استان کردستان در پایان گفت: قضات فعال در استان دارای مدارک فوق‌لیسانس به بالا بوده و بیشتر آنها در حال گذراندن دوره دکترا هستند که در قالب آموزش‌هایی زمینه آشنایی آنها با قوانین جدید مجازات‌ها فراهم شده است.

انتهای پیام/79001/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول