اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه کردستان مطرح کرد

ضریب بالای امنیت و احساس امنیت در کردستان/ رویکرد ایجابی سپاه در زمینه امر به معروف

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان بزرگترین وظیفه سپاه را تامین امنیت پایدار خواند و شاخص ضریب امنیت و احساس امنیت در کردستان را بالا عنوان کرد.

ضریب بالای امنیت و احساس امنیت در کردستان/ رویکرد ایجابی سپاه در زمینه امر به معروف

سردار محمدحسین رجبی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: سپاه در تدوام برنامه‌های قبلی فعالیت می‌کند و اگر چه حجم این فعالیت‌ها کاهش نیافته بلکه همواره به ابعاد آن اضافه می‌شود.

به گفته فرمانده سپاه بیت‌المقدس، سپاه در حوزه‌های مردم‌یاری، محرومیت‌زدایی، سازندگی و فرهنگی روند جاری را ادامه داده و با جدیت بیشتری این مسائل را دنبال می‌کند.

وی تصریح کرد: با وجود تعطیلات تابستانی و ماه مبارک رمضان، وقفه‌ای در اقدامات سپاه صورت نگرفته است، بلکه با گستردگی روزافزون در حال انجام است.

وی همچنین به برنامه‌های سپاه در حوزه درمان و سلامت اشاره کرد و بیان داشت: ماه گذشته بیمارستان صحرایی سپاه در شهرستان سقز در یک منطقه مرزی راه‌اندازی شد و خدمات قابل‌توجهی را به افراد نیازمند این منطقه ارائه داد.

فرمانده سپاه کردستان خاطرنشان کرد: عقب‌ماندگی کردستان در حوزه‌های زیرساختی از جمله بهداشت و درمان مشهود است و برپایی بیمارستان‌های صحرایی سپاه به جبران بخشی از این عقب‌ماندگی‌ها کمک می‌کند.

وی تصریح کرد: سپاه ضمن راه‌اندازی این بیمارستان صحرایی، با هماهنگی مسئولان سقز اکیپ‌های پزشکی سیار به مناطق محروم روستایی این شهرستان اعزام شدند که 100 درصد اهداف مدنظر تحقق یافت.

سردار رجبی از برپایی سه بیمارستان صحرایی دیگر تا پایان سال جاری در نقاط مختلف دیگری از استان خبر داد و افزود: در قالب این بیمارستان‌ها خدمات تخصصی و فوق تخصصی به بیماران ارائه می‌شود.

وی همچنین به ایجاد بیمارستان‌های تک‌تخصصی برای کمک به بیماران چشمی اشاره و اضافه کرد: در قالب این برنامه 50 نفر از افراد نیازمند که از مشکلات چشمی رنج می‌بردند در بیمارستان تامین اجتماعی سنندج توسط متخصصین مورد درمان قرار گرفتند.

رویکرد ایجابی، اولویت سپاه در حوزه امر به معروف

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان در ادامه به برنامه‌های سپاه بیت‌المقدس در حوزه امر به معروف و نهی از منکر اشاره و تصریح کرد: در این حوزه ظرف امسال و سال گذشته تغییرات زیادی از لحاظ کمیت و کیفیت صورت گرفته است به گونه‌ای که اقدامات این بخش از ادارات کل تا ادارات جزء و از شهرها تا روستاها توسعه یافته است.

رجبی بیان کرد: اگر چه کادر ستادی متناسب با گستردگی کار در حوزه امر به معروف و نهی از منکر در استان وجود ندارد اما فعالیت افراد محدود در این بخش فی سبیل‌الله بوده و اقدامات آنها نمود عینی دارد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته و امسال اقدامات بسیار خوبی در حوزه احیا و ترویج امر به معروف و نهی از منکر در استان انجام شده است، تصریح کرد: سپاه با توجه به اینکه این مهم را رسالت ذاتی خود می‌داند با جدیت و با استفاده از تمام ظرفیت‌ها به این حوزه ورود پیدا کرده و از هیچ تلاشی فروگذار نبوده است.

به گفته فرمانده سپاه کردستان، بسیاری از ادارات و نهادهای استان نیز در این زمینه خوب عمل کرده‌اند و حتی تعدادی از مدیران ادارات در کنار وظایف ذاتی خود به عنوان مسئولین کمیته‌های امر به معروف و نهی از منکر در استان تلاش می‌کنند.

سردار رجبی اضافه کرد:‌ با وجود اقدامات و کارهای انجام شده و توفیقات به دست آمده، هنوز با چشم‌انداز و اهدف مدنظر گرفته فاصله داریم و رسیدن به آن نقطه نیازمند تلاش بیشتر است.

وی تصریح کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان که در راس آن نماینده ولی فقیه استان و سپاه به عنوان دبیر فعالیت می‌کند، با الهام از ستاد مرکزی اقدامات خود را دنبال می‌کند.

وی افزود:‌ ستاد در این دوره از فعالیت‌های خود به جای اقدامات سلبی، با رویکرد ایجابی به دنبال احیا و ترویج بیش از پیش این فریضتین الهی و نهادینه کردن آن در بستر جامعه است.

برگزاری کنگره پیشمرگان کرد مسلمان کردستان

وی برگزاری یادواره‌های شهدا را یکی از اقدامات ارزشی سپاه با هدف ترویج روحیه ایثار و شهادت‌طلبی و زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا در جامعه خواند و گفت: مقدمات برگزاری کنگره پیشمرگان کرد مسلمان از دو ماه پیش آغاز شده و در سال آینده این کنکره برگزار خواهد شد.

سردار رجبی افزود: کارهای برگزاری این کنگره همزمان با سایر استان‌های همجوار آغاز و کار در دو حوزه داخلی سپاه و بیرون از سپاه دنبال می‌شود.

فرمانده قرارگاه استانی شهید شهرامفر کردستان خاطرنشان کرد: پیشمرگان کرد مسلمان در روزهای سخت انقلاب جان خود را در دفاع از میهن اسلامی و مقابله با ضدانقلاب در طبق اخلاص گذاشتند که امید است در قالب برگزاری این یادواره گوشه‌ای از رشادت‌های این افراد اطلاع‌رسانی شود.

وی در ادامه به برنامه‌های سپاه در زمینه برگزاری اردوهای جهادی اشاره و بیان کرد:‌ اردوهای جهادی با هدف محرمیت‌زدایی از روستاها در دو سطح بومی و غیربومی برگزار می‌شود.

سردار رجبی افزود: در بخش بومی که با مشارکت دانشجویان بومی استان اجرا می‌شود قبل از ماه رمضان یک دوره از این اردوهای جهادی در روستاهای شهرستان قروه برگزار شد و اهداف پیش‌بینی شده تحقق یافت.

وی افزود: در بخش دیگری از این کار نقاط هدف شناسایی و عرصه‌یابی شده است که بعد از ماه مبارک رمضان گروه‌های جهادی به این نقاط اعزام می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: در بحث اردوهای دانشجویی جهادی غیربومی نیز، بخشی از کار انجام شده و مابقی آن بعد از ماه مبارک رمضان به اتمام می‌رسد.

اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی در مناطق محروم‌تر استان

وی از توسعه برنامه‌های محرومیت‌زدایی سپاه و بسیج در سال‌جاری خبر داد و افزود: سپاه در سال‌ گذشته در این حوزه بسیار خوب وارد شد و امسال نیز برنامه‌های گسترده‌ای با رویکرد و اولویت مناطق محروم و دور افتاده استان را در دستور کار دارد.

سردار رجبی افزود: امسال در بحث محرومیت‌زدایی تصمیم ‌بر این است در مناطقی که کمتر آثار توسعه یافتگی مشاهده می‌شود فعالیت کنیم.

وی از اجرای 95 درصد طرح‌های محرومیت‌زدایی سپاه بیت‌المقدس در سال گذشته خبر داد و بیان کرد: با توجه به اینکه پروژه‌های محرومیت‌زدایی سپاه طرح‌های زودبازده، عام‌المنفعه و کم هزینه است در بازه زمانی کوتاه اجرایی شده و مورد استفاده مردم قرار می‌گیرد.

فرمانده سپاه کردستان افزود: 5 درصد باقیمانده این طرح‌ها نیز شامل پروژه‌هایی چون ساخت مدارس است که امسال مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در بخش واگذاری پروژه‌های دستگاه‌های دولتی استان به بسیج سازندگی نیز، 95 درصد از طرح‌ها افتتاح شده است.

سردار رجبی تصریح کرد: تاکنون 80 پروژه دهیاری و 25 واحد خانه بهداشت در روستاهای صعب‌العبور و دورافتاده استان توسط بسیج سازندگی احداث شده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در بحث واگذاری پروژه‌های محرومیت‌زدایی به سپاه، رغبت و آمادگی از سوی دولت در استان وجود ندارد که شاید اتمام دولت و کمبود بودجه از دلایل آن باشد.

ضریب بالای امنیت و احساس امنیت در کردستان

وی در ادامه بزرگترین ماموریت سپاه بیت‌المقدس را تامین و حفظ امنیت پایدار دانست  و گفت: این مهم با هماهنگی سایر دستگاه‌های مرتبط در خارج از مرز، مرز و داخل استان دنبال می‌شود.

سردار رجبی شاخص ضریب امنیت و احساس امنیت در کردستان را بالا توصیف کرد و گفت: این مسئله با حضور نیروهای بومی و مشارکت مردم استان به دست آمده است.

وی برگزاری انتخابات سالم در دورترین نقطه استان را نشان از ضریب بالای امنیت و احساس امنیت در کردستان عنوان کرد و بیان داشت: با وجود سیاه‌نمایی‌ها و تهدیدات و تحریم‌های دشمنان، مردم بصیر، انقلابی و ولایت‌مدار کردستان با حضور حداکثری خود در انتخابات دست رد به سینه دشمنان زدند.

تامین معیشت مردم با رویکرد اقتصاد مقاومتی

وی در ادامه به اقدامات سپاه بیت‌المقدس در حوزه اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: با توجه به ویژگی‌های سپاه در انجام و پی‌گیری طرح‌های اقتصاد مقاومتی، رویکرد سپاه در این حوزه، اقتصاد خانواده، معیشت و اقتصاد خرد است.

سردار رجبی افزود: ‌سپاه بیت‌المقدس این مهم را با هماهنگی برخی از ادارات کل به ویژه جهاد کشاورزی در سطح استان دنبال می‌کند.

وی در پایان تصریح کرد: خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته در زمینه ترویج و تبئین اقتصاد مقاومتی، عرصه‌یابی و تشکیل پرونده از استان‌های برتر کشور هستیم و در حال حاضر در مراحل آخر کار یعنی پرداخت تسهیلات و نظارت بر طرح‌ها قرار داریم.

انتهای پیام/79002/ش40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول