اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت تهران:

امنیت و آرامش نعمت والایی است که خدا به کشور ما اعطاء کرده است / نعمت‌های خدا در ایران اسلامی گسترده است

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه نعمت‌های خدا در ایران اسلامی گسترده است، گفت: امنیت و سلامتی نعمت‌های فراوانی است که خداوند متعال به ایرانیان اعطاء کرده است.

امنیت و آرامش نعمت والایی است که خدا به کشور ما اعطاء کرده است / نعمت‌های خدا در ایران اسلامی گسترده است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، آیت‌الله سیداحمد خاتمی در آیین احیای شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان آستان حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) در ارتباط با استغفار از خداوند متعال اظهار داشت: باید خالصانه بگویید خدا نفهمیدم با تمام وجودم شرمنده‌ام.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه لطف خداوند متعال شامل ما شده است، گفت: امروز ما با آرامش و در سلامتی در کشور امن زندگی می‌کنیم، نگاهی به اطراف کشورمان بیندازید، گرچه این اتفاقات برای ما ناخوشایند است و هر شیعه که در پاکستان، عراق و ... کشته می‌شود ما ماتم‌زده می‌شویم، اما خدا به شما امنیت اعطاء کرده و این همه لطف ذات مقدس روبوبی است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه نعمت‌های خدا در کشور ما گسترده است با بیان روایتی به تشریح رحمت خداوند متعال پرداخت و افزود: پیامبر اعظم (ص) رحمت خداوند متعال را به خورشید تشبیه می‌کند و می‌فرماید «خورشید هرجا بتابد چیزی از آن کم نمی‌شود.»

آیت‌الله خاتمی با تاکید بر فراهم کردن باید زمینه‌های جذب نعمت‌های خدا بیان داشت: بنابراین نور خورشید به اتاق شما می‌رسد پرده را کنار بزنید چون تا پرده است نور خورشید نمی‌آید.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه امشب شب ریزش لطف خدا است، گفت: باید زمینه‌ها پذیرش نعمت‌های خداوند را فراهم کنید و این زمینه‌ها را فراهم کنیم تا با دست پر برویم.

وی در ادامه با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم گرفتن رحمت را به‌واسطه سه شرط دانست و گفت: شرط نخست برای گرفتن رحمت تقوا است، نباید از خطوط قرمز خدا عبور کنید.

آیت‌الله خاتمی گفت: در روایات به برخی گناهان اسرار شده است که سبب می‌شود دعا انسان مستجاب نشود یعنی نور خورشید خدا نیاید.

امام جمعه موقت تهران ظلم و ستم به دیگران نخستین گناه در ارتباط با عدم استجابت دعا خواند و عنوان کرد: همواره نباید ظلم و ستم کرد، نباید در محیط خانه، اجتماع، اداره و ...  با ظلم و ستم مانع رحمت خدا ‌شد.

وی با بیان اینکه تقوا به معنای مواظبت از ستم کردن به دیگران است، خاطرنشان کرد: پیامبر مکرم اسلام (ص) فرمودند «زور نگوید و ستم نکنید که دعای شما مستجاب شود.»

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه ظلم گاهی فیزیکی است، عنوان کرد: در روایات آمده است مردی که زنش را می‌زند در قیامت و در هوای داغ 70 سیلی به آن می‌زنند و خانوم‌ها نیز باید توجه داشته باشند که نیش زبان از سیلی مرد هم سخت‌تر است.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه تقوا به‌معنای دوری از ظلم است، بیان داشت: دومین عامل که سبب استجابت دعا نمی‌شود عدم رعایت حقوق والدین است، امام صادق (ع) فرمودند «فردی که والدین خود را اذیت می‌کند فضای استجابت دعا را سیاه آلود می‌کند، اذیت کردن پدر و مادر است از کمترینش تا تندترینش کم‌ترین چیز اتفاق در راستای عدم رعایت حقوق پدر و مادر است و اظهار خستگی از والدین و سخن تند گفتن است و بدترین عمل در ارتباط با پدر و مادر زدن آنها است و کسی که پدر و مادرش را بکشد غرق در جهنم می‌شود.

انتهای پیام/2462/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول