اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دفتر قرآن اداره کل ارشاد قم عنوان کرد

اعزام فعالان فرهنگی قرآنی قم به نمایشگاه بین‌المللی قرآن

مسئول دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم از اعزام 190 فعال فرهنگی قرآنی استان به بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم خبر داد.

اعزام فعالان فرهنگی قرآنی قم به نمایشگاه بین‌المللی قرآن

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، حجت‌الاسلام علی‌اکبر شفیعی با اعلام این خبر اظهار داشت: همه ساله با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و برپایی نمایشگاه بین‌المللی قرآنی کریم کاروانی متشکل از فعالان قرآنی و فرهنگی استان قم به این نمایشگاه اعزام می‌شوند، به همین منظور کاروانی متشکل از 190 فعال فرهنگی قرآنی با هدف بهره‌مندی از خدمات فرهنگی و مذهبی در قالب پنج دستگاه اتوبوس به نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم اعزام شدند و از بخش‌های مختلف نمایشگاه بازدید کردند.

وی یادآور شد: این برنامه فرهنگی و مذهبی که با هدف ترویج فرهنگ قرآنی و فرهنگ‌سازی در زمینه سبک زندگی اسلامی انجام پذیرفت با حضور فعالان فرهنگی و قرآنی از بخش‌های مختلف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم همراه بود.

مسئول امور موسسات قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در دولت نهم و دهم به فعالیت‌های قرآنی توجه فراوانی شد گفت: در این هشت سال برای نخستین بار پس از پیروزی انقلاب در بدنه دولت تشکیلات قرآنی سازمان یافته و منسجمی ایجاد شد.

حجت‌الاسلام شفیعی اظهار داشت: این در حالی است که در دولت‌های قبل به صورت رسمی در نهادها، ارگان‌ها و سازمان‌ها فعالیت‌های قرآنی وجود داشت و مورد حمایت نیز قرار می‌گرفت ولی در بدنه دولت هیچ تشکیلاتی در ارتباط با حوزه قرآن مشاهده نمی‌شد.

وی افزود: ایجاد مرکز هماهنگی توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سپس ارتقای آن به عنوان معاونت قرآن و عترت یکی از این تشکیلات قرآنی ایجاد شده در بدنه دولت نهم و دهم بوده است.

حجت‌الاسلام شفیعی با بیان اینکه قرآن محوری، عترت محوری و مسجد محوری در این دولت پر رنگ‌تر از قبل شد تصریح کرد: گرچه هنوز تا رسیدن به نقطه ایده آل خیلی فاصله داریم، ولی اقدام دولت نهم و دهم در قرار گرفتن در این مسیر امکان دستیابی به هدف نهایی را بیش از پیش برای ما فراهم کرده است.

انتهای پیام/2258/صا/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول