اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مؤسسه قرآنی منهاج افتتاح شد

مؤسسه قرآنی منهاج با حضور معاون استاندار، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، خانواده‌های شهدا و جمعی از حافظان و قاریان استان کرمان افتتاح شد.

مؤسسه قرآنی منهاج افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، مؤسسه قرآنی منهاج واقع در خیابان شهاب شامگاه دوشنبه با حضور معاون استاندار، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، برخی از خانواده‌های شهید و جمعی از حافظان و قاریان استان کرمان افتتاح شد.

ملک این مؤسسه با نیت خیر از سوی خانواده محمدیان به مدت پنج سال با مشورت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در اختیار قرآن دوستان برای ترویج فرهنگ و معارف قرآنی قرار گرفت تا در صورتی که عملکرد این مؤسسه به حد مطلوب و رضایتبخش نرسید در اختیار اجرای سایر طرح‌های فرهنگی و قرآنی استان گذاشته شود.

دفتر اصلی مؤسسه قرآنی منهاج واقع در ساختمان انتظار است و بعد از دفاتری که در باغین، بلوار کشاورز و ابوذر تاسیس شده، این مؤسسه قرآنی در خیابان شهاب با دوره‌های حفظ، صوت و لحن، تجوید، مفاهیم برای دوره‌های ابتدایی، راهنمایی، دبیرستان و بانوان در شب 21 ماه رمضان مصادف با شهادت مولای متقیان حضرت امیرالمومنین (ع) افتتاح شد.

پس از آنکه جمع‌خوانی قرآن کریم توسط بانوان قرائت شد، مراسم افتتاحیه با حضور جواد کمالی معاون استاندار و احمد سعیدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان برگزار شد، از هاشم سلطانی‌نژاد حافظ  برگزیده قرآن کریم در سی‌امین دوره مسابقات بین‌المللی تقدیر به عمل آمد و در پایان ضیافت افطاری به میزبانی مؤسسه قرآنی منهاج انجام شد.

احمد سعیدی این اقدام خداپسندانه را باقیات صالحات برای خانواده واقف عنوان کرد و اظهار داشت: امروز دنیای فتنه، فساد و فحشا است و تنها باید با تمسک، توجه و تأمل در قرآن و معارف دینی با آن مقابله کرد.

وی تصریح کرد: به فضل خداوند متعال و مردم قرآن دوست کرمانی این استان پس از تهران و اصفهان سومین استان قرآنی در کشور معرفی و ثبت شده که دارای 180 مؤسسه قرآنی فعال است.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد استان کرمان اذعان داشت: برای ارتقای این ظرفیت و زیرساخت‌های قرآنی از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ابلاغیه معاونت قرآنی اعلام شده است که استان کرمان در حوزه مصونیت‌سازی با تمسک به فرهنگ قرآن کریم گام‌های عظیمی در این راستا برمی‌دارد.

وی افزود: روز گذشته در جلسه شورای اداری استان کرمان از هاشم سلطانی‌نژاد تقدیر شد و باید به کرمان تبریک گفت که مسئولان خدوم آن برای ترویج قرآن کریم تلاش می‌کنند.

جواد کمالی معاون استاندار کرمان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه مساجد آیه‌ای از قرآن هستند، بیان داشت: تمام مساجد بزرگ و کوچک ساخته شده در جهان تنها نمود یک آیه از قرآن است، اما آفرینش هستی در بیش از 6 هزار آیه در این کتاب آسمانی خلاصه شده است.

وی با تاکید بر اینکه باید قرآن را با لفظ قرآن عظیم به کار برد، عنوان کرد: قرآن عظمتی والا در جهان دارد و باید شأن آن حفظ شود.

معاون استاندار کرمان خطاب به واقفان مؤسسه قرآنی منهاج ابراز داشت: بگذارید تا طرح فراگیری معارف قرآن در این خانه جاودان بماند و به جای واگذاری به مدت پنج سال بهتر است تا سالهای سال انوارهای قرآنی از این خانه تلألؤ یابد.

وی افزود: این اقدام شما افتخاری است که از سوی خداوند نصیبتان شده و همانطور که در قرآن عظیم آمده است در برابر این کار خیر 10 برابر پاداش دنیوی و اخروی دریافت می‌کنید.

انتهای پیام/80028/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول