اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان:

دوخت لباس‌های یک فرم اجباری نیست

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان گفت: دوخت لباس یک فرم و یک رنگ در مدارس و وادار کردن خانواده‌ها به مراجعه به یک کارگاه دوزندگی خاص غیرقانونی است و اجباری در این کار وجود ندارد.

دوخت لباس‌های یک فرم اجباری نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سالار عرفانی‌نسب ظهر امروز در چهارمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان در سنندج با غیرقانونی خواندن و اجباری کردن برای دوخت لباس یک فرم و یک رنگ در مدارس و وادار کردن خانواده‌ها به مراجعه به یک کارگاه دوزندگی خاص اظهار کرد: در صورت توافق والدین و برقراری نظم و زیبایی خاص در مدارس، دوخت لباس یک فرم و یک رنگ صورت بگیرد.

وی در ادامه تصریح کرد: بر اساس آمار ثبت‌نام شده در سامانه آموزش و پرورش به طور میانگین 91 درصد دانش‌آموزان استان یعنی 233 هزار و 218 دانش‌آموز در مقاطع تحصیلی ثبت‌نام کرده‌اند.‌

وی بیان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته و با توجه به در دست داشتن آمار دقیق مراکز آموزشی در استان، نیروی انسانی و تجهیزات بر اساس این آمار تطبیق داده خواهد شد.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان، برای معرفی سیستم جدید آموزشی در دو مقطع ابتدایی و متوسطه و حذف راهنمایی، زیرساخت‌های لازم برای فرهنگ‌سازی و تبیین این روش جدید در سطح استان صورت گرفته و لازم است والدین و رسانه‌های جمعی در راستای معرفی سیستم جدید تلاش بیشتری داشته باشند.

عرفانی‌نسب وصول درآمدهای ناشی از عوارض شهرداری‌های استان را تا سقف 5 درصد بسیار مهم خواند و گفت: بنا به محدودیت‌های مالی آموزش و پرورش انتظار داریم شهرداری‌ها در این زمینه همکاری بیشتری با آموزش و پرورش داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان در پایان تشکیل شورای آموزش و پرورش در شهرهای مرزی استان شامل سقز، بانه، مریوان و سروآباد را در سطح استان و شهرستان‌ها بسیار ضروری خواند و بر آن تاکید کرد.

انتهای پیام/79001/ر30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول