اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بسیج دانشجویی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی خراسان‌رضوی:

روز قدس روز همبستگی جهان اسلام است

در بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی خراسان‌رضوی به مناسبت روز قدس آمده است: روز قدس روز همبستگی جهان اسلام و روز هوشیاری و بیداری افکار عمومی جهان اسلام است.

روز قدس روز همبستگی جهان اسلام است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، بسیج دانشجویی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی خراسان‌رضوی به مناسبت روز قدس بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: بیت‌المقدس محور هویت و همبستگی امت است و همواره بر این باوریم که مظلومان و ستم‌دیدگان، وارثان و صاحبان حقیقی جهان بوده و عدالت موعود تنها زمانی محقق می‌شود که با برپایی حکومت صالحین، هیچ اثری از نقش ستم و به اسارت بردن ملت‌ها توسط استعمارگران و جهان‌خواران باقی نماند.

این بیانیه می‌افزاید: آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را معمار کبیر انقلاب اسلامی به عنوان روز قدس نامیدند، روزی که همه مسلمانان جهان به ویژه ایران اسلامی یک دل و یک صدا، نابودی و محو رژیم صهیونیستی را فریاد می‌زنند.

این بیانیه تصریح می‌کند: روز قدس، روز همبستگی جهان اسلام و روز هوشیاری و بیداری افکار عمومی جهان اسلام و توجه مسلمانان جهان به مساله اشغال فلسطین و قدس شریف است.

در ادامه این بیانیه آمده است: امروز وظیفه همه مسلمانان این است که با وحدت و یک دلی شعار رهایی قدس را به محور اساسی بیداری اسلامی تبدیل کنند، امروز تلاش غرب و وابستگان جیره‌خوار آنها در کشورهای منطقه با بی‌ثبات‌سازی سیاسی در حکومت‌های مصر، تونس و حمایت از ترورها و حرکت‌های انتحاری در عراق، افغانستان و پاکستان و حمایت نظامی از گروه‌های بنیادگرای تروریستی و وهابیون سلفی در سوریه که کورکورانه دنباله روی غرب هستند.

این بیانیه می‌افزاید: وحدت مسلمین را نشانه گرفته‌اند، لذا هوشیاری در صحنه پیچیده کنونی خاورمیانه و دوری از تفرقه مهم‌ترین نیاز امروز امت اسلامی است و به تبیین امام راحل، اسلامی که برای جهانخواران ضرری نداشته باشد، اسلام نیست؛ حتی توطئه‌های جدید آنها برای به سازش کشاندن و تسلیم کردن محورهای مقاومت راه به جایی نبرده است و رژیم صهیونیستی با صراحت اعتراف کرده که امروز امام خمینی در کنار مرزهای اسرائیل خیمه زده است و این یعنی حرکت توفنده انقلاب اسلامی، هر روز شعاع تیره و تار صهیونیزم را محدود کرده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: در این شرایط حساس، میراث بزرگ این قهرمان الهی در اختیار ماست؛ اکنون جهان نظاره‌گر است تا ببیند که چگونه از این میراث گرانب‌ها، حراست می‌کنیم چالش مشروعیت اگر چه بحرانی که در نهایت به نابودی اسرائیل می‌انجامد؛ لیکن، ارتجاع عرب و امپریالیسم غرب با تمام توان، همچنان می‌کوشند تا با تمسک به ابزارهایی از قبیل مذاکرات سازش با اسرائیل، ایجاد جنگ و تفرقه در جهان اسلام مشروعیت از دست رفته این فرزند نامشروع را به او بازگردانند و تمام این خطرات، رسالت ما را برای حراست از میراث انقلاب و تا نیل به مقصود نهایی سنگین‌تر می‌کند.

این بیانیه تصریح می‌کند: اکنون که در آستانه روز قدس قرار داریم، توطئه خبیثانه مثلث شوم غرب، سران خائن کشور‌های عربی و سلفیت وهابی و از سوی دیگر اقدام اخیر اتحادیه اروپا در قرار دادن شاخه نظامی حزب الله در فهرست گروه‌های تروریستی برای تضعیف جبهه مقاومت ضد صهیونیستی در منطقه و تأمین امنیت اسرائیل و همراه نمودن این سناریوها با اختلاف افکنی و به انحراف کشاندن انقلاب‌های اسلامی منطقه، ضرورت زمان شناسی و دشمن شناسی ملت‌های اسلامی را مضاعف کرده است.

این بیانیه خاطرنشان می‌کند: ما دانشجویان بسیجی دانشگاه‌های استان خراسان‌رضوی، گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی از شما ملت غیور، اساتید و دانشجویان دعوت می‌کنیم تا با حضور پرشور خود در راهپیمایی روز قدس، میثاقی دوباره با آرمان‌های انقلاب اسلامی داشته باشید و مسیر را برای رهایی مظلومین جهان از دامن استکبار، آزادی قدس شریف از دست غاصبان صهیونیستی هموار کنید.

انتهای پیام/70004/ب/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول