اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بجنورد:

نخبگان موتور حرکت جامعه هستند/ضرورت هجرت علمی از سوی بنیاد نخبگان‌

امام جمعه بجنورد با اشاره به نقش نخبگان در جامعه، از این قشر به عنوان موتور حرکت جامعه یاد کرد.

نخبگان موتور حرکت جامعه هستند/ضرورت هجرت علمی از سوی بنیاد نخبگان‌

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی بعد از ظهر امروز در جمع نخبگان خراسان شمالی گفت: آن‌هایی که با استعدادهای برتر خود موتور علمی کشور را به حرکت در می‌آورند،‌ در حقیقت عامل گسترش علم و خلاقیت هستند.

وی با تاکید بر اینکه ارزش انسان‌هایی که در تولید علمی گام‌های بلندی برداشته، بیشتر از سایرین است، افزود: انبیای الهی هم برای این آمده‌ تا زمینه‌های خردورزی و تفکر را در جامعه گسترش دهند.

حجت‌الاسلام یعقوبی اظهار کرد: پیامبران (ص) آمده تا نخبگان زمان خود را شناسایی و از آن‌ها برای تکامل انسان‌ها کمک بگیرند و استعدادهای بشر را از بالقوه به بالفعل تبدیل کنند.

وی با اشاره به اینکه خداوند و پیامبران (ص) عنایت خاصی به نخبگان دارند، گفت: همواره عنایات و امدادهای غیبی خداوند نخبگان را امداد و به طور حتم هر جایی که خلاقیتی در جامعه روی داده کما یک امداد الهی صورت گرفته است.

به گفته امام جمعه بجنورد، اگر امدادهای الهی نباشد جرقه‌های علمی کمتری پیدا شده و کمال و پیشرفت در جامعه متوقف می‌شود.

وی تاکید کرد: باید همواره در مسیر تولید علم در کشور حرکت کنیم و طبعاً خداوند هم ما را یاری می‌کند.

حجت‌الاسلام یعقوبی با اشاره به اینکه در قرآن از نخبگان سخن به میان آمده و آنان را ستوده است، گفت: نخبه فردی بوده که حوادث را پیش‌بینی و تحلیل می‌کند و استعدادهای خود را در جای مثبت صرف می‌کند و همواره یک قدم از مردم جلوتر است.

وی بر ضرورت هجرت علمی بنیاد نخبگان برای شناسایی نخبگان هم تاکید کرد و خطاب به مسئولان این بنیاد افزود: وظیفه حساسی بر دوش شما است مخصوصاً اینکه بنیاد ملی نخبگان کارش نخبه پروری و نخبه شناسی است.

امام جمعه بجنورد اظهار کرد: باید بنیاد نخبگان طبیب دوار باشد و منتظر نباشد که برترین‌ها پیش شما بیایند شاید در یک گوشه‌ای از روستای دور افتاده جوان خلاقی وجود داشته که باید شما کشفش کنید.

وی بر ضرورت کشف استعدادهای مختلف و بسترسازی برای رشد و ارتقای این استعدادها و خدمت رسانی به جامعه را ضروری خواند.

حجت‌الاسلام یعقوبی با اشاره به اینکه این بنیاد نباید صرفاً به اعضای موجود به عنوان نخبگان استان اکتفا کند، تصریح کرد: استعدادهای خوبی در مناطق مختلف به ویژه روستاها وجود داشته که باید اساس کار بنیاد نخبگان قرار بگیرد.

وی از نخبگان به عنوان سرمایه بی بدیل در جامعه یاد کرد و گفت: ما نباید به خاطر انرژی هسته‌ای از انرژی‌های انسانی غافل شویم.

امام جمعه بجنورد با تاکید بر اینکه غنی سازی اندیشه‌ها برتر از غنی سازی هسته‌ای است، اظهار کرد: دشمن از مغزهای متفکر ما هراس داشته از این رو باید به بهترین شکل از این ظرفیت‌ها برای رشد و تعالی جامعه بهره گیری شود.

وی اضافه کرد: دشمن انرژی هسته‌ای را می‌تواند تحریم کند لیکن نمی‌تواند اندیشه‌های خلاق ما را تحریم نماید.

معاون استاندار خراسان شمالی هم در این آیین تاکید کرد: باید مدیریت تحولات کشور به دست نخبگان انجام شود.

محمدحسین نژادحسین با بیان اینکه برای رشد و توسعه نخبگان نیازمند تعامل و همدلی تمام دستگاه‌های مرتبط هستیم، گفت: البته باید در کنار آن نهادهای علمی نیز پای کار بیایند تا نخبگان بیش از پیش حمایت شوند.

وی تحول در بخش‌های مختلف را در گرو توجه به نخبگان به عنوان یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های کشور دانست.

رئیس بنیاد نخبگان خراسان شمالی هم  با اشاره به اینکه 55 نخبه در این استان زیر پوشش بنیاد نخبگان قرار دارند، گفت: پرونده تعداد دیگری نیز از نخبگان برای بهره‌مندی از خدمات این بنیاد اکنون در حال رسیدگی است.

فروغ معین‌مقدس با تاکید بر اینکه نخبگان سرمایه بزرگی برای کشور محسوب می‌شوند، افزود: در خراسان شمالی برای حمایت از نخبگان استان کارگاه‌های منظم آموزشی متناسب با نیاز آنان برگزار شده که این آموزش‌ها طی امسال نیز تداوم دارد.

وی همکاری با مؤسسات نخبه پرور را از دیگر اقدامات بنیاد نخبگان استان برشمرد و اظهار امیدواری کرد تا با مشارکت دستگاه‌های مرتبط زمینه‌های رشد و ارتقای نخبگان در استان فراهم شود.

به گزارش فارس، در این آیین از نخبگان خراسان شمالی تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/63001/‌ش40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول