اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به‌ مناسبت روز جهانی قدس صورت می‌گیرد

برگزاری نمایشگاه تمبر 20 کشور جهان با موضوع فلسطین در موزه آستان قدس

مسئول گنجینه ‌تمبر موزه آستان قدس رضوی گفت: به‌ مناسبت روز جهانی قدس، نمایشگاهی‌ از تمبرها و پاکت‌های مهر روز ایران و بیش از 20 کشور‌ جهان با موضوع فلسطین و روز جهانی قدس در محل‌ گنجینه‌ تمبر موزه آستان قدس رضوی برپا شده است.

برگزاری نمایشگاه تمبر 20 کشور جهان با موضوع فلسطین در موزه آستان قدس

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد  آستان قدس رضوی، محمدحسین یزدی‌نژاد اظهار داشت: در این نمایشگاه، تمبرها و پاکت‌های مهر روز بیش از 20 کشور جهان که در حمایت از مردم مظلوم فلسطین چاپ و منتشر شده‌اند، در معرض دید عموم قرار گرفته است.

مسئول گنجینه ‌تمبر موزه آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: تمبرهایی کم‌مانند با عناوینی گوناگون، مانند امام خمینی(ره) و آزادسازی قدس شریف؛ قرآن، قبه‌الصخره و مسجدالاقصی؛ شهید سلیمان خاطر؛ کبوتر خونین‌بال بر فراز مسجدالاقصی؛ تخریب اماکن اسلامی در اطراف مسجدالاقصی توسط صهیونیست‌ها؛ شهید دکتر فتحی شقاقی، دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین؛ شهید خردسال، محمد الدوره؛ به آتش کشیده شدن تانک مرکاوای ارتش رژیم صهیونیستی توسط مبارزان فلسطین؛ و صلاح‌الدین ایوبی و آزادسازی بیت‌المقدس از دست اشغالگران، از جمله تمبرهای به‌نمایش‌درآمده در این نمایشگاه است.

وی تصریح کرد: به غیر از تمبرهای منتشر شده در ایران، تمبرهای بسیار جذابی از دیگر کشورهای جهان، مانندِ سنگال، عربستان سعودی، اندونزی، قبرس، گامبیا، عراق، اردن، ‌کویت، سوریه، مالزی، مراکش، مالی، موریتانی، سومالی و تونس در این نمایشگاه در معرض نمایش قرار گرفته است.

یزدی‌نژاد افزود: گنجینه تمبر موزه آستان قدس رضوی، با توجه به اینکه مجموعه‌ای ارزشمند از تمبرهای کشورهای مختلف جهان را در اختیار دارد، به مناسبت‌های گوناگونی مانند روز جهانی قدس، دهه فجر انقلاب اسلامی و هفته دفاع مقدس، اقدام به برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی و عمومی می‌کند که مورد توجه بسیاری از خبرگزاری‌ها، روزنامه‌ها و رسانه‌های دیداری و شنیداری و علاقه‌مندان به آثار تاریخی و فرهنگی قرار دارد.

وی یادآور شد: گنجینه تمبر موزه آستان قدس رضوی، دارای مجموعه‌های منحصر به ‌فردی از تمبرهای دوره‌های قاجار، پهلوی و جمهوری اسلامی و تمبرهایی از 240 کشور و مستعمره سابق جهان است که توسط مجموعه‌داران بزرگ داخلی و خارجی، مانند علی شرقی، یوسف بهبود چایچی، بابک رضایی و واقفانی از کشورهای آمریکا، انگلیس، کویت، سوریه و بحرین به این گنجینه اهدا شده است.

انتهای پیام/70003/ق/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول