اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت ماه رمضان صورت گرفت

امکان بازدید رایگان موسسه‌های قرآنی از گنجینه قرآن موزه آستان قدس

موسسه‌های قرآنی و اعضای جلسات قرآن می‏توانند از نیمه ماه مبارک رمضان به صورت رایگان از گنجینه قرآن و نفایس موزه آستان قدس رضوی بازدید کنند.

امکان بازدید رایگان موسسه‌های قرآنی از گنجینه قرآن موزه آستان قدس

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدجواد قوی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: موسسه‌های قرآنی با به همراه داشتن کارت شناسایی و اعضای جلسات قرآن با ارائه معرفی‌نامه یا کارت عضویت جلسات قرآن می‌توانند از گنجینة قرآن و نفایس به صورت رایگان دیدن کنند.

رئیس روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان کتابخانه‌ها و موزه‌های آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: گنجینه قرآن و نفایس آستان قدس رضوی، ارزشمند‏ترین موزه قرآن در کشور است که تعداد قابل توجهی از قرآن‏های منسوب به ائمه اطهار (ع) را که به خط کوفی بر روی پوست آهو به کتابت درآمده‌اند، در خود جای داده است.

وی تصریح کرد: مجموعه ارزشمندی مانند قرآن کتابت‌شده توسط بایسنقرمیرزا، پسر شاهرخ‌میرزا، به خط ثلث جلی در قرن نهم قمری، قرآن‌های کتابت‌شده توسط یاقوت مستعصمی به خط ریحان و نسخ در قرن هفتم قمری، قرآن کتابت‌شده به خط نَسخ توسط عبدالله صیرفی در قرن هشتم قمری در این گنجینه در معرض نمایش عموم قرار دارد.

قوی افزود: قرآن کتابت‌شده به خط ثلث زین‌العابدین بن محمد کاتب شیرازی در قرن نهم قمری، قرآن کتابت‌شده به خط نسخ محمدعلی اردستانی حسینی کاتب‌السلطان در قرن سیزدهم قمری، قرآن کتابت‌شده به خط نسخ خوش محمدهاشم لولوئی اصفهانی در نخستین سال‌های قرن سیزدهم قمری و قرآن بابری، برخی دیگر از نفایس قرآنی است که در این گنجینه به نمایش گذاشته شده است».

وی تصریح کرد: از دیگر آثار به‌ نمایش‌گذاشته‌شده در این گنجینه فاخر، می‌توان به مرقّعات گوناگون خط و نقاشی از استادان برجسته، جلدهای سوخت، لاکی‌روغنی زیارت‌نامه طوماری، قطعه‌ای از پرده کعبه، جعبه میناکاری‌شده قرآن، قلم‌دان‏های زیبا، جاقلمدان بافتنی، دوات‌دان، ابزارهای کتابت و رحل‌های قدیمی اشاره کرد.

قوی اظهار داشت: از تمام موسسه‌های آموزشی و پژوهشی قرآنی، گروه قرآن و حدیث دانشگاه علوم اسلامی رضوی و بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، جامعه قاریان قرآن، دانشکدة علوم قرآنی، موسسه تدبر در قرآن، دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی، دانشکده الهیات دانشگاه فردوسی مشهد، دارالقرآن آستان قدس رضوی و سایر مؤسسه‌ها و گروه‌های قرآنی دعوت می‌شود تا در ماه رحمت و برکت از گنجینة قرآن و نفایس موزه آستان قدس رضوی بازدید کنند.

انتهای پیام/70006/صا20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول