اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گنجینه هنرهای تجسمی صورت گرفت

نمایش 7 تابلوی نقاشی اروپایی در موزه آستان‌قدس رضوی

مسئول گنجینه هنرهای تجسمی سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان‌قدس رضوی گفت: هفت تابلو نقاشی اروپایی با موضوع طبیعت و با تکنیک رنگ و روغن در گنجینه هنرهای تجسمی آستان‌قدس رضوی به نمایش درآمد.

نمایش 7 تابلوی نقاشی اروپایی در موزه آستان‌قدس رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستا‌ن‌قدس رضوی جمشید امیریان اظهار داشت: این تابلوها که به طور عمده در سبک ناتورالیسم نقاشی شده‌اند، بیشتر به ارائه تصویرهایی زیبا از طبیعت اختصاص دارند.

وی سپس به معرفی تابلوهای نقاشی پرداخت و افزود: تابلوهای “گردشگاه”، اثر یو. لِوی (U. Levi)، “درخت و گردشگاه”، اثر تونی بُردیگنون (Toni Bordignon)، “طبیعت بی‌جان” و “میوه”، اثر بُنانومی (C.Bonanomi)، تابلو “منظره‌ای در ایالت سورة انگلستان”، اثر بی. دبلیو. لیدر (B.W.Leader)، از جمله این آثارند.

وی در ادامه در خصوص بنیامین ویلیامز لیدر، یکی از نقاشان برجسته که اثرش در این گنجینه به نمایش درآمده است، گفت: بنیامین ویلیامز لیدر، یکی از نقاشان انگلیسی بود که از نوجوانی به هنر نقاشی علاقه‌مند شد و برای تحصیل به مدرسه هنر و طراحی وُرسِستر رفت. او در سال 1854 میلادی وارد آکادمی سلطنتی انگلستان شد و در آنجا نخستین اثر هنری خود را به نام «تفریح بچه‌های روستایی» به نمایش گذاشت. وی در مدت کوتاهی به استعداد و علاقه وافر خود در به تصویر کشیدن مناظر طبیعی پی برد و با خلق چشم‌اندازهایی بی‌بدیل از طبیعت مناطق روستایی انگلستان در طی حیات هنری‌اش، در زمره مشهورترین نقاشان مناظر جهان قرار گرفت و موفق به دریافت چندین لوح افتخار و مدال طلا از نمایشگاه‌ها و مؤسسه‌های هنری فرانسه و آمریکا شد.

وی افزود: در حقیقت، باید این‌طور گفت که هر هنر یا نمایشگاه آثار نقاشی مناظر عصر ویکتوریا، بدون آثار بنیامین ویلیامز لیدر، از درجه کمال ساقط است.

انتهای پیام/70002/ط/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول