اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط مجموعه‌دار شیرازی صورت گرفت

اهدای 400 سکه و اسکناس قدیمی به موزه آستان قدس رضوی

مسئول گنجینه‌های سکه و اسکناس سازمان کتابخانه‌‌ها و موزه‌های آستان قدس رضوی گفت: مجموعه‌دارشیرازی 400 قطعه سکه و اسکناس را به گنجینه‌های سکه و اسکناس موزه آستان قدس رضوی اهدا کرد.

اهدای 400 سکه و اسکناس قدیمی به موزه آستان قدس رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان کتابخانه‌‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، علی یزدی‌نژاد اظهار داشت: مجموعه‌دار شیرازی، 400 قطعه سکه و اسکناس را به گنجینه‌های سکه و اسکناس موزه آستان قدس رضوی اهدا کرد.

وی تصریح کرد: این مجموعه توسط پرویز شمسی، مجموعه‌دار شیرازی، به موزه اهدا شده و به طور عمده، مربوط به دوره پهلوی است؛ اما در میان آنها سکه‌های قدیم‌تر و بسیار نفیس نیز موجود است.

مسئول گنجینه‌های سکه و اسکناس سازمان کتابخانه‌‌ها، موزه‌های آستان قدس افزود: این اهداکننده که از نوجوانی مشغول گردآوری این مجموعه بوده و به خوبی از عهده حفاظت و نگهداری مجموعه خود برآمده است، عشق و ارادت به حضرت رضا(ع) را دلیل این عمل خود ذکر کرد.

وی عنوان کرد: به گفته این مجموعه‌دار، این سکه‌ها و اسکناس‌ها جدا از مکان ضرب از شهرهای مختلف کشور و به ویژه خراسان، گردآوری شده و در یک مجموعه، جمع شده است.

یزدی‌نژاد تصریح کرد: «این مجموعه نفیس، پس از ثبت و مستندسازی، در معرض دید علاقه‌مندان در گنجینه‌های سکه و اسکناس قرار می‌گیرد.

وی افزود: این مجموعه‌دار ارادتمند به بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) به همراه این مجموعه نفیس، یک سرویس قاشق و چنگال نقره را نیز به موزه حضرت رضا(ع) اهدا کرد.

در همین زمینه پرویز شمسی، واقف و مجموعه‌دار شیرازی گفت: این تحفه را برای نمایش، حفظ، نگه‌داری و مطالعه کارشناسان، تقدیم موزه حضرت رضا(ع) کردم و امیدوارم که امام رضا(ع) این هدیه ناچیز را از من بپذیرند.

انتهای پیام/70006/صا/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول