اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‎های عمومی گلستان خبر داد

وجود 600 هزار نسخه کتاب در کتابخانه‎های گلستان/ سالانه 2 میلیون مراجعه‎‎کننده داریم‎

مدیرکل کتابخانه‎های عمومی گلستان از وجود 600 هزار نسخه کتاب در کتابخانه‎های عمومی این استان خبر داد.

وجود 600 هزار نسخه کتاب در کتابخانه‎های گلستان/ سالانه 2 میلیون مراجعه‎‎کننده داریم‎

سیدحسین علوی امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: در حال حاضر گلستان 64 کتابخانه فعال دارای مجوز از نهاد کتابخانه‎های عمومی دارد.

وی با بیان اینکه زیربنای کتابخانه‎های عمومی گلستان نزدیک به 26 هزار مترمربع است، تصریح کرد: هر ساله کتابخانه‎های عمومی گلستان میزبان نزدیک به دو میلیون مراجعه‎کننده است که در بالا بردن ارتقاء دانش علمی تاثیرگذار است.

15 کتابخانه دارای فضای خدمات اینترنتی است

مدیرکل کتابخانه‎های عمومی گلستان در خصوص وضعیت خدمات اینترنتی در کتابخانه‎های استان بیان داشت: 15 کتابخانه دارای فضای خدمات اینترنتی است که همواره تلاش شده ملزومات کتابخوانان تسهیل شود.

به گفته علوی؛ مجموع منابع دیداری و شنیداری از جمله نوار کاست، نوار ویدئویی به صورت سی‎دی، دی‎وی‎دی که حاوی منابع کتابخانه‎ای هستند شامل 7 هزار و 545 عدد است.

وی از راه‎اندازی ایستگاه‎های مطالعه در اماکن عمومی استان خبر داد و اضافه کرد: در حال حاضر قفسه‎های ایستگاه مطالعه که حاوی 15 عنوان کتاب است از هر عنوان 25 نسخه در حوزه کودک، نوجوان و بزرگسال همچنین حدود 350 عنوان کتاب در بخش سایر وجود دارد.

ایستگاه‎های مطالعه در 5 نقطه دیگر گلستان راه‎اندازی می‎شود

مدیرکل کتابخانه‎های عمومی گلستان با بیان اینکه ایستگاه‎های مطالعه از شش ماه دوم سال 1391 در گلستان راه‎اندازی شد، خاطرنشان کرد: راه‎اندازی این ایستگاه‎ها با استقبال خوبی از سوی مردم و علاقمندان به کتاب و کتابخوانی در استان مواجه شد.

علوی بیان داشت: علاقمندان می‎توانند با مراجعه به قفسه ایستگاه‎های مطالعه، منابع مورد علاقه خود را دریافت کنند.

وی ادامه داد: ایستگاه‎های مطالعه در فرودگاه گرگان، استانداری گلستان، بانک ملی مرکزی گرگان، اورژانس تامین اجتماعی، راه‎آهن گرگان استقرار یافته و درصددیم تا در پنج نقطه دیگر پرتردد در استان نسبت به راه‎اندازی ایستگاه‎های مطالعه مبادرت کنیم.

راه‎اندازی ایستگاه‎های مطالعه «پیک مهر» در گلستان

مدیرکل کتابخانه‎های عمومی گلستان در خصوص اهداف راه‎اندازی ایستگاه‎های مطالعه عنوان کرد: در ایستگاه‎های مطالعه کتاب‎هایی کم‎حجم در محیط‎های پرتردد تعبیه شده تا اوقات انتظار مردم برای مطالعه کتاب مصروف شود.

علوی ادامه داد: ایستگاه‎های مطالعه در نقاطی چون راه‎آهن بندرگز، راه‎آهن بندرترکمن، دادسرای عمومی گرگان، پایانه مسافربری غرب استان، دیوان محاسبات عمومی و 10 دستگاه اجرایی دیگر در شهرستان‎ها ایجاد شده است.

وی از راه‎اندازی ایستگاه‎های مطالعه «پیک مهر» در گلستان خبر داد و متذکر شد: این ایستگاه‎ها از نظر ابعاد، نسبت به سازه‎های مذکور، کوچکتر هستند به دلیل اینکه کتاب‎های جیبی را شامل می‎شوند.

این مسئول با ابراز خرسندی از میزان استقبال مردم از ایستگاه‎های مطالعه اذعان داشت: خوشبختانه ارزیابی‎ها نشان می‎دهد کتاب وارد سبد خانواده‎ها شده و مردم از این کالای باارزش به خوبی استفاده می‎کنند هر چند تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیاد است و راضی‎کننده نیست.

انتهای پیام/83001/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول