اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کوهبنان:

شهرداری‌ها نسبت به سهم نیم درصد کتابخانه‌ها اهتمام داشته باشند

فرماندار کوهبنان بر لزوم واریز به موقع سهم نیم درصد کتابخانه‌ها ‌از سوی‌ شهرداری‌ها تأکید کرد.

شهرداری‌ها نسبت به سهم نیم درصد کتابخانه‌ها اهتمام داشته باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، منصور متقی شامگاه چهارشنبه در ‌جلسه مشترک انجمن کتابخانه‌های عمومی و کمیته نهضت مطالعه شهرستان کوهبنان ‌بر اجرای فعالیت‌های فرهنگی از جمله برگزاری مسابقات کتابخوانی و اطلاع‌رسانی برای ترویج مطالعه مفید تأکید کرد.

وی همچنین با تأکید بر اهمیت سند نهضت مطالعه مفید، آن را گامی بسیار مهم در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در مورد کتابخوانی دانست که باید مورد اهمیت ویژه واقع شود.

متقی با توجه و تشویق فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی،‌ استفاده از نظرات کارشناسان در جلسات انجمن را ضروری دانست و افزود: باید از وجود اساتید قصه‌گویی نیز در کتابخانه‌ها بیشتر استفاده شود‌.

وی با اشاره به قدمت تاریخی کوهبنان و وجود مشاهیر علمی و فرهنگی این خطه عنوان کرد: باید از ظرفیت‌های موجود شهرستان بهره برد و در راستای ترویج فرهنگ مطالعه گام‌های اساسی برداشت‌.

متقی همچنین‌ بر لزوم واریز به موقع سهم نیم درصد کتابخانه‌ها ‌از سوی ‌شهرداری‌ها تاکید و خواستار اقدام به موقع شهرداری طبق قانون در فرصت ‌مقرر شد.

فرهنگ مطالعه باید از دوران کودکی نهادینه شود

خلیل‌الله باقی‌زاده، مسئول اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان کوهبنان برگزاری جلسات کانون ادبی در قالب شاهنامه‌خوانی‌، حافظ‌خوانی‌، نقد و بررسی کتاب و معرفی کتب برتر را از جمله اقدامات انجام شده در سطح کتابخانه‌های عمومی شهرستان کوهبنان دانست.

وی با اشاره اینکه کودکان و نوجوانان تاثیرگذارترین اقشار جامعه بوده و باید فرهنگ مطالعه را از این قشر نهادینه کرد، ابراز داشت: بخش کودک و نوجوان در کتابخانه‌های عمومی‌ در این راستا راه‌اندازی شده است و برگزاری کلاس‌های قصه‌گویی‌، نقاشی و کارگاه کتابخوانی از جمله فعالیت‌های این بخش است.

کتابخانه‌های دیجیتال مانعی برای حضور در کتابخانه‌ها نشود

محمد فرشاد، رئیس دانشگاه آزاد‌ کوهبنان بر تشویق جوانان‌ به مطالعه بیشتر کتب‌، پیدا کردن رابطه معقول بین اقشار مختلف جامعه و کتابخانه‌ها‌، تشویق اصناف و بازاریان به مطالعه کتب و راه‌اندازی کتابخانه سیار در بازار شهر و ... تاکید کرد.

وی  افزود: وجود کتابخانه‌های دیجیتال و رشد روزافزون آن نباید مانعی برای حضور علاقمندان به کتاب و کتابخوانی به کتابخانه‌ها شود که در این راستا هر چند ماه باید نسبت به برگزاری مسابقات مختلف کتابخوانی با همکاری واحدهای فرهنگی شهرستان اقدام شود‌.

راه‌اندازی کتابخانه‌های مشارکتی در پایگاه‌های مقاومت بسیج محلات

‌اکبر کردی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان کوهبنان نیز ابراز داشت: با توجه به حضور گسترده جوانان در جلسات حلقه‌های طرح صالحین نسبت به معرفی و نقد‌ کتاب‌های نشر جدید‌، برگزاری مسابقه کتابخوانی با موضوعات علمی‌، مذهبی و ... در بین اقشار مختلف بسیجی بیشتر کار شود‌.

وی برای راه‌اندازی کتابخانه‌های مشارکتی در پایگاه‌های مقاومت بسیج محلات با همکاری اداره امور کتابخانه‌ها و ارشاد اسلامی اعلام آمادگی کرد و افزود: با وجود نیروهای زبده و متخصص همچنین جوانان مستعد و ممتاز شاهد گسترش فرهنگ مطالعه در جامعه هستیم.

انتهای پیام/80012/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول