اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی:

تعداد کتاب‌های کتابخانه‌های خراسان شمالی از 558 هزار نسخه گذشت

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی گفت: تعداد کتاب‌های کتابخانه‌های این استان از مرز 558 هزار نسخه گذشت.

تعداد کتاب‌های کتابخانه‌های خراسان شمالی از 558 هزار نسخه گذشت

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی، علی رحیمی در نشست تحول اداری این اداره کل اظهار کرد: رتبه تعداد کتاب‌های کتابخانه‌های عمومی استان بالاتر از میانگین کشوری است.

وی با ابراز رضایت از رشد شاخص‌های کتابخانه‌ای در دو سال 90 و 91 افزود: کتابخانه‌های عمومی استان در 2 سال اخیر در شاخص سرانه کتاب با رشد 57 درصدی از میانگین کشوری پیشی گرفت.

رحیمی به افزایش تعداد کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان اشاره کرد و گفت: استان خراسان شمالی از 356 هزار نسخه در سال 90 به 558 هزار و 830 نسخه کتاب تا پایان سال 91 رسیده است.

وی تصریح کرد: در استان خراسان شمالی تا پایان سال 91 تعداد 65 نسخه کتاب به ازای هر 100 نفر جمعیت وجود داشته که میانگین این تعداد با بیش از 34 میلیون نسخه کتاب در کل کشور، تعداد 36/45 نسخه کتاب  به ازای هر 100 نفر جمعیت در مدت مشابه بوده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اظهار کرد: عوامل مختلفی چون سهمیه مستمر ارسالی از اداره کل منابع نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، کتب اهدایی مردم و سازمان‌ها، خرید استانی کتاب و سفارش کتاب از طریق سامانه کتاب من در افزایش منابع کتابخانه‌های عمومی استان موثر هستند.

وی همچنین به سامانه درخواست کتاب من اشاره کرد و گفت: در این طرح که  با هدف تکریم ارباب رجوع و اعضای کتابخانه‌ها انجام می‌گیرد، اعضا می‌توانند از طریق سفارش کتاب به کتابدار با توجه به شرایط و ثبت در سامانه کتاب من، منبع مورد نظر خود را پس از مدت کوتاه حدوداً 45 روز دریافت کنند.

انتهای پیام/63002/ط/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول