اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار فیروزآباد:

باید کتابخوانی به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود

فرماندار فیروزآباد با بیان اینکه کتاب یک رسانه بدون جایگزین است، ابراز داشت: باید کتابخوانی به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود

باید کتابخوانی به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود

به گزارش خبرگزاری فارس از فیروزآباد، جهانبخش بهمنی عصر امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی این شهرستان که در سالن اجتماعات فرمانداری فیروزآباد برگزار شد با اشاره به اینکه در آیین ما کتاب معجزه خداوند و قلم موضوع سوگند او است، اظهار داشت: فضل و معرفت انسان را از میزان گرایش او به کتاب و کتابخوانی می‌توان فهمید.

وی، کتاب را دروازه ورود به گستره معرفت و دانش دانست و افزود: اهمیت کتاب بر هیچ‌کس پوشیده نیست و هرکس در زندگی از کتاب بهره گیرد، هیچ آرامش دیگری را از دست نمی‌دهد.

فرماندار شهرستان فیروزآباد با تأکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب حساسیت ویژه‌ای نسبت به کتاب و کتابخوانی دارند و با اشاره به اینکه کتابخوانی را باید جزء عادات خود قرار دهیم، ادامه داد: خانواده‌ها باید فرزندان خود را از کودکی عادت به کتاب خواندن بدهند و آنان را با کتاب مانوس کنند.

رئیس شورای اداری شهرستان فیروزآباد با بیان اینکه امروز برای توسعه کشور، راهی جز قرار دادن دانایی به عنوان پیشه راه وجود ندارد، اضافه کرد: تربیت نیروی انسانی برای سطوح مختلف به عنوان افرادی که دارای آمادگی باشند، با کتابخوانی میسر می شود و ورزیدگی ذهنی به کتابخوانی نیازمند است.

نماینده سیاسی دولت در فیروزآباد با اشاره به اینکه اهمیت دادن به کتاب و کتابخوانی یکی از راه‌های رسیدن به توسعه فرهنگی است، بیان داشت: ارتقای فرهنگ کتابخوانی، نشان دهنده رشد فرهنگی مردم جامعه است.

بهمنی با بیان اینکه کتاب یک رسانه بدون جایگزین است، ابراز داشت: باید کتابخوانی به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود.

وی با بیان اینکه با افزایش سرانه مطالعه، می‌توان آسیب‌های اجتماعی را کاهش داد، خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ کتابخوانی در گسترش شاخص سلامتی، مقابله با تهاجم فرهنگی، ایجاد مقاومت در مقابله با جنگ نرم و کاهش اعتیاد موثر است.

فرماندار شهرستان فیروزآباد با بیان اینکه اگر زمانی کتاب به عنوان یک کالای مهم در سبد خانوار قرار گیرد، تاثیرات آن در تمام عرصه‌ها قابل رویت می‌شود، تصریح کرد: این مسئله در گرو آن است که کتاب نیز به عنوان یکی از نیازهای ضروری زندگی درآید که احتیاج به کار فرهنگی دارد.

نماینده عالی دولت در فیروزآباد در ادامه با اشاره به اهمیت کلیدی رسانه‌ها در ترویج فرهنگ کتابخوانی و با بیان اینکه برای تولید و عرضه کالاهای فرهنگی به ویژه کتاب باید سرمایه‌گذاری‌های وسیعی با توجه به انتخاب و ذائقه مخاطبان انجام شود، افزود: ورود کتاب به زندگی و سبد خانوارها لازم و ضروری است.

فرماندار فیروزآباد در پایان سخنان خود با بیان اینکه باید هزینه گران کاغذ و چاپ از گردونه اطلاع‌رسانی خارج شود، تصریح کرد: ضروری است کتابخانه‌های این شهرستان، در راستای  دیجیتالی کردن اطلاعات کتابخانه‌ها سرمایه‌گذاری کنند.

در این جلسه با تبادل نظر اعضای جلسه مقرر شد جلسه‌ای با همکاری شهرداری، شورای شهر و با  دعوت از خیران در مورد تامین زمین برای احداث کتابخانه مرکزی این شهرستان تشکیل و گزارش آن در جلسات بعدی به اطلاع اعضای جلسه برسد.

انتهای پیام/2448/ذ30/مر3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول