اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

انتقال قرآن‌های خطی و چاپ سنگی به سازمان اسناد و کتابخانه ملی یزد

تعداد 450 جلد کلام الله مجید و کتب ادعیه متعلق به سال‌های قبل، از مسجد ملا اسماعیل یزد به سازمان اسناد و کتابخانه ملی منتقل شد.

انتقال قرآن‌های خطی و چاپ سنگی به سازمان اسناد و کتابخانه ملی یزد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی یزد، در میان این قرآن‌ها نسخ نفیس و دست‌نویس نیز وجود دارد که با توجه به آسیب‌دیدگی و فرسودگی آنها در حال بررسی و تعیین قدمت توسط متخصصان و کارشناسان این سازمان است.

بر اساس این گزارش، به دنبال سخنرانی مدیر سازمان اسناد و کتابخانه ملی یزد در مراسم نمازجمعه یزد در مورد حفظ و حراست از میراث مکتوب پیشینیان و ضرورت انتقال آنها به گنجینه اسناد ملی استان و به دنبال ارتباط گیری بعضی از همشهریان با سازمان تعداد قابل توجهی از کتاب‌های خطی و چاپ سنگی و اسناد قدیمی خانواده‌های اصیل یزد به سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان اهدا شد.

همچنین با همکاری ستاد نمازجمعه یزد، محتوای انبار قرآن و ادعیه مسجد ملا اسماعیل که شامل کتاب‌ها و اوراق متبرکه بسیار فرسوده بود تخلیه و برای بررسی در مورد وجود کتاب و اوراق نفیس خطی در اختیار کارشناسان سازمان قرار گرفت.

به گزارش فارس، مسجد ملا اسماعیل جزو مساجد مشهور و قدیمی استان یزد است.

این بنا در بازار و جنوب میدان خان واقع شده است و از آثار دوره قاجاریه است که توسط روحانی معتبر یزدی، آخوند ملا اسماعیل در سال 1222 هجری قمری ساخته شده است.

انتهای پیام/2464/ش/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول