اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور:

رکورد امدادرسانی در زلزله ارسباران قابل ثبت در کتاب گینس است

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور گفت: رکوردی که امدادگران و فعالان امر امدادرسانی در زلزله سال گذشته ارسباران از خود به یادگار گذاشتند قابل ثبت در کتاب گینس است.

رکورد امدادرسانی در زلزله ارسباران قابل ثبت در کتاب گینس است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، در آستانه 21 مرداد ماه نخستین سالگرد وقوع زلزله دلخراش استان آذربایجان‌شرقی، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور به همراه معاون بهداشت، درمان و توانبخشی و معاون توسعه منابع انسانی و پشتیبانی و مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان آذربایجان‌شرقی از مناطق زلزله‌زده بازدید و با اهالی روستاهای زلزله‌زده و بازماندگان حادثه ابراز همدردی و با امدادگران و فعالان عملیات‌های امدادرسانی دیدار و گفتگو کردند.

در این بازدیدها که در بیست و یکم رمضان صورت گرفت رئیس سازمان امداد و نجات و هیئت همراه از روستاهای زغن‌آباد و شیخیملو شهرستان ورزقان، روستای باجاباج شهرستان هریس و روستاهای دامن‌آباد و مالالار شهرستان اهر بازدید کردند و با مراجعه به درب منازل متوفیان از نزدیک با خانواده‌های مصیبت دیده دیدار و در جریان روند بازسازی‌ها و امدادرسانی‌ها قرار گرفتند.

امدادرسانی زلزله ارسباران می‌تواند آموزشگاه امدادرسانی در دنیا باشد

محمود مظفر رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور در جمع اهالی روستای زلزله‌زده دامن‌آباد اهر با ابراز خرسندی از حضور مجدد در میان اهالی مناطق زلزله‌زده گفت: ما هم‌اکنون در سطح کشور از الگوی امدادرسانی هلال احمر آذربایجان‌شرقی به زلزله‌زدگان سال گذشته استفاده می‌کنیم.

وی ادامه داد: صاحب‌نظران و متخصصان امر امدادرسانی و کارشناسان کشورهای خارجی از جمله آلمان و ژاپن که از نزدیک در جریان امدادرسانی قرار گرفته بودند مناطق زلزله‌زده را به عنوان مدرسه و آموزشگاه امدادرسانی قلمداد می‌کردند و خواستار انتقال تجربیات ارزشمند امدادرسانی به سایر کشورها بودند.

وی همچنین ادامه داد: سرعت و دقت و نظم خاصی که در این امدادرسانی‌ها بود مورد عنایت مقام معظم رهبری نیز قرار گرفت و معظم له علاوه بر تجلیل سال گذشته از ارائه خدمات اولیه و توزیع چادر،‌ در بیانات اخیرشان در جمع مسئولان کشوری مجددا عملیات امدادرسانی به زلزله‌زدگان ارسباران را بی‌نظیر خواندند و به تعبیری دیگر می‌توان گفت رکوردی که امدادگران و فعالان امر امدادرسانی در زلزله سال گذشته از خود به یادگار گذاشتند قابل ثبت در کتاب اولین‌ها کتاب گینس است.

سرعت امداد تعداد کشته‌های زلزله در اهر را کاهش داد

رضا صدیقی فرماندار شهرستان اهر نیز در این دیدار با تجلیل از خدمات متنوع و متداوم هلال احمر گفت: جمعیت هلال احمر از دقایق اولیه زلزله تا حال در کنار زلزله‌زدگان بوده و با راه‌اندازی کاروان‌های سلامت در قالب طرح‌های مختلف از جمله همای رحمت به ارائه خدمات امدادی درمانی و داوطلبی به زلزله‌زدگان پرداخته‌ است.

فرماندار اهر به سرعت عمل امدادگران در روز 21 مردادماه سال گذشته اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه شهرستان اهر بیشترین آسیب را از زلزله دید ولی به لحاظ سرعت عمل امدادگران هلال احمر در امر جستجو و نجات کمترین تلفات را داشتیم.

امیرحسین آزادی‌وفا معاون توسعه منابع انسانی و پشتیبانی جمعیت هلال احمر نیز در این دیدار با اظهار خوشحالی از پیشرفت و طراوت و شادابی حاکم در مناطق زلزله‌زده گفت: در حادثه زلزله سال گذشته استان آذربایجان‌شرقی ما دیدیم که زلزله قهر طبیعت نیست بلکه زلزله حکمت است و ما امروز به عینه در اثر این حکمت شاهد آبادانی و پیشرفت و توسعه در این مناطق هستیم.

انتهای پیام/60001/ج40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول