اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر درمان تأمین اجتماعی مازندران:

نظارت بر اجرای پزشک خانواده ضعیف است

مدیر درمان تأمین اجتماعی مازندارن گفت: دانشگاه علوم پزشکی مازندران متولی اجرای طرح پزشک خانواده شهری است و نظارت بر اجرای این طرح در مازندران ضعیف است.

نظارت بر اجرای پزشک خانواده ضعیف است

محمد خورشیدی امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در ساری درباره اجرای طرح پزشک خانواده، ضرورت اجرای این طرح در مازندران و نحوه اجرایی این طرح، اظهار داشت: اجرای طرح پزشک خانواده در 44 کشور جهان در حال انجام است.

وی تصریح کرد: در اجرای طرح پزشک خانواده مشکلات زیادی را داریم.

مدیر درمان تأمین اجتماعی مازندران، خاطرنشان کرد: مشکلات این طرح به خاطر آزمایشی بودن این طرح ممکن است وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: متولی طرح پزشک خانواده دانشگاه علوم پزشکی مازندران است و تأمین اجتماعی همراهی بسیار خوبی با دانشگاه داشت و پرداخت‌ها نیز از جانب ما به‌روز است.

خورشیدی در ادامه با اعلام اینکه این طرح در حال حاضر در مازندران به طور ناقص در حال اجرا شدن است، بیان داشت: آمار دقیقی از بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی که در شهر کار می‌کنند و در روستا ساکن هستند و یا برعکس، مشخص نیست و تکلیف قانونی مشخص نیز برای این دسته افراد نیز  وجود ندارد.

مدیر تأمین درمان استان مازندران دیگر مشکلات طرح پزشک خانواده شهری را عدم شفافیت قرارداد منعقد با طرفین قرار داد این طرح اعلام کرد و گفت: قراردادها با داروخانه‌ها، متخصصان و پزشکان شفافیت لازم وجود ندارد و تأمین اجتماعی بر اساس قرارداد منعقد شده باید نسبت به پرداخت پول اقدام کند.

وی، دیگر مشکل اجرای طرح پزشک خانواده را عدم آموزش کافی به مردم برای پیگیری مراحل درمانی به صورت قانونمند عنوان کرد و اذعان داشت: مردم پزشک خانواده را انتخاب کردند ولی پزشک خانواده و خدمات‌گیرندگان به وظایف قانونی خود واقف نیستند.

خورشیدی عنوان کرد: پزشک خانواده باید به طور 24 ساعته در اختیار بیماران باشد و  این موضع در قانون دیده شد و این در حال حاضر در مازندران اجرا نمی‌شود و این اشکالات مربوط به دانشگاه است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی مازندران، اضافه کرد: پزشکان پول اجرای طرح پزشک خانواده را دریافت می‌کنند ولی خدمات دهی مطلوب ارائه نمی‌دهند و عدم آشنایی مردم به قوانین نیز باعث شد که  همچنان شاهد حضور گسترده مردم در اورژانس‌های مازندارن هستیم.

وی، اصلاح قوانین بالادستی را مهم‌ترین راهکار برای حل مشکل پزشک خانواده در مازندران اعلام کرد و ابراز داشت: بسیاری از مواردی و مشکلاتی که در بحث اجرا مجریان طرح با آن مواج هستند در قانون تدابیری برای رفع آن در قانون وجود ندارد که نیاز است این موارد اطلاع‌رسانی و اصلاح شود.

خورشیدی در ادامه درباره نظارت بر اجرای طرح پزشک خانواده شهری به خبرنگار فارس گفت: نظارت بر اجرای طرح پزشک خانواده ضعیف است.

وی در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار خبرگزاری فارس درباره نحوه نظارت تأمین اجتماعی، گفت: ما برای پرداختی‌ها، پایش داریم و پایش ما به صورت حضوری است.

خورشیدی در پایان بیان داشت: برخی از پزشکان در ارتباط با پرداختی‌ها گلایه دارند وقتی به ما مراجعه می‌شود و عملکرد پزشک مشخص می‌شود مشخص می‌شود که پزشکان برای ویزیت‌های انجام نشده هم از ما طلب پول دارند.

انتهای پیام/86004/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول