اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد

لزوم نهادینه کردن فرهنگ سلامت در خانواده‌های کهگیلویه و بویراحمدی

معاون بهداشت و درمان علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد خواستار نهادینه کردن فرهنگ سلامت در خانواده‌های استان کهگیلویه و بویراحمد شد.

لزوم نهادینه کردن فرهنگ سلامت در خانواده‌های کهگیلویه و بویراحمدی

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، ظهر امروز نشست خبری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با حضور اصحاب رسانه در سالن اجتماعات مرکز بهداشت این استان برگزار شد.

سید رشید غفاری در این نشست ضمن تبریک و تهنیت به خبرنگاران حاضر در جلسه به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اظهار داشت: اعتقاد ما بر این است که رسانه‌ها بازوان توانمند هر سازمانی هستند و می‌توانند در ارتقای فرهنگ حوزه سلامت همکاری شایسته و مضاعفی با این واحد بهداشتی ـ درمانی داشته باشند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد خواستار نهادینه کردن فرهنگ سلامت در جامعه شد و گفت: رسانه‌ها می‌تواند نقش موثر و بسزایی در فرهنگ سلامت داشته باشند و به عنوان سفیران سلامت در جامعه فعالیت کنند.

غفاری ادامه داد: با توجه به گستردگی و پراکندگی استان واحد بهداشتی قادر به ارائه آموزش‌های لازم به عموم جامعه استانی در تمام مناطق نبوده از این‌رو رسانه‌های استانی می‌توانند در راستای توسعه فرهنگ سلامت در بین مردم ایفای نقش کنند.

نقش دیگر دستگاه‌ها در رفع مشکلات بهداشتی و درمانی موثر است 

این مسئول در کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: محور توسعه در علوم پزشکی سلامت است و انتظار می‌رود اصحاب رسانه همکاری خوب و مضاعفی با این واحد بهداشتی و درمانی در استان داشته باشند.

رئیس مرکز بهداشت کهگیلویه و بویراحمد تامین و تضمین سلامت جامعه در حوزه کاری علوم پزشکی را تنها 25 درصد عنوان کرد و گفت: تنها درصد مذکور در حیطه علوم پزشکی بوده و 75 درصد دیگر نیز در اختیار دیگر نهادها و دستگاه‌های استان است که امیدوارم دستگاه‌های دیگر همکاری خوبی در جهت کاهش مشکلات سلامت و درمان جامعه داشته باشند.

وی ادامه داد: اگر مرگ‌ و ‌میر در سطح استان بالا باشد بسیاری از دستگاه‌ها می‌توانند در کاهش آن نقش داشته باشند از این رو خواستار همکاری و تعامل هرچه بیشتر دیگر دستگاه‌ها و نهادهای خدمات‌رسان در راستای کاهش مرگ‌ و ‌میر در استان هستیم.

غفاری عنوان کرد: تنها بهداشت و درمان تضمین سلامت جامعه نیست و کلیه دستگاه‌ها و نهادها باید همکاری داشته باشند تا مشکلات جامعه نیز رفع شود.

ضرورت توجه رسانه‌ها به زیرساخت‌های درمانی در استان

معاون دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در پیشنهادی به منظور همکاری دیگر دستگاه‌ها در راستای مشکلات سلامت جامعه گفت: نقش دیگر سازمان‌ها در سلامت جامعه نقش برجسته‌ای است و از برنامه‌هایی که می‌توان در کشور و استان انجام داد، برنامه‌مند شدن سازمان‌هایی است که در سلامت نقش موثری دارند و در صورت اجرا شدن می‌توان موفقیت‌های این طرح را مشاهده کرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: رسانه‌ها می‌توانند نقش بسزایی در سلامت خانواده داشته باشند و فرهنگ مراقبت و پیشگیری از بیماری را در جامعه نهادینه کنند.

غفاری در پیشنهادی دیگر به رسانه‌های کهگیلویه و بویراحمدی گفت: رسانه‌های استانی اعم از مجازی و مکتوب، هفته‌نامه، ماهنامه، روزنامه و ... بخش خاصی را در رسانه خود به سلامت اختصاص دهند و موارد لازم را به آحاد جامعه آموزش دهند.

رئیس مرکز بهداشت کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: رسانه‌های استان تنها به بحث درمان توجه دارند و گزارش تهیه می‌کنند و توجه‌ای به زیرساخت‌های درمانی به نسبت نشده است.

انتهای پیام/82011/م30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول