اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی آبادان خبر داد

ثبت نام 100 پزشک برای اجرای طرح پزشک خانواده در آبادان

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: طرح پزشک خانواده از نهم تیر ماه در منطقه آغاز شده که 100 پزشک برای این طرح ثبت‌نام کردند.

ثبت نام 100 پزشک برای اجرای طرح پزشک خانواده در آبادان

مرتضی جعفری امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: طرح پزشک خانواده از روز نهم تیرماه در شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و هندیجان به شکل رسمی آغاز به کار کرد.

وی در همین خصوص اضافه کرد: جمعیت شهری آبادان حدود 270 هزار نفر بوده که با توجه به این جمعیت به فعالیت 91 پزشک احتیاج داریم.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آبادان افزود: 100 پزشک برای شرکت در این طرح ثبت‌نام کرده که هر پزشک 3 هزار نفر را در دو شیفت تحت ‌پوشش قرار می‌دهد.

وی با اشاره به شرایط فعالیت پزشکان در این طرح خاطرنشان کرد: اگر پزشک طرح، مرد باشد حضور یک ماما در محل فعالیت وی الزامی بوده و در صورت زن بودن پزشک، این الزام وجود ندارد.

جعفری تصریح کرد: برنامه عقد قرارداد با مراکز دولتی برای مشارکت در طرح پزشک خانواده نیز از فردا آغاز می‌شود.

وی در پایان گفت: برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع یکی از موضوعات مهم برنامه چهارم و پنجم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در بخش بهداشت و درمان کشور بوده که دانشکده علوم پزشکی آبادان نیز با فراهم کردن زیرساخت‌های لازم به دنبال اجرای این طرح به شکل مطلوب است.

انتهای پیام/ 72001/و20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول