اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت ورزش پهلوانی کرمان:

باستانی‌کاران کرمان 59 مدال کسب کردند/ فعالیت 51 زورخانه در کرمان

رئیس هیئت ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای استان کرمان گفت: باستانی‌کاران استان کرمان طی سال گذشته 59 مدال رنگارنگ را در مسابقات کشوری کسب کردند.

باستانی‌کاران کرمان 59 مدال کسب کردند/ فعالیت 51 زورخانه در کرمان

جواد کمالی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای مقدس‌ترین، متنوع‌ترین، ولایی‌ترین و جذاب‌ترین ورزش در زمین است.

وی با طرح این پرسش که کدام رشته ورزشی در دنیا وجود دارد که با قرآن آغاز می‌شود و با ولایت ادامه می‌یابد و با دعا به پایان می‌رسد، عنوان کرد: ما همیشه گود زورخانه را عبادت محسوب می‌کنیم.

رئیس هیئت ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای استان کرمان بیان داشت: باید برای تقویت ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای تلاش کنیم و این ورزش طی سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی همواره مورد توجه مقام معظم رهبری بوده است و در این راستا ورزشکاران با اطاعت از فرامین رهبری و حضور گسترده در تمام صحنه‌ها ولایتمداری خود را ثابت کرده‌اند.

کمالی احترام به پیشکسوتان و بزرگترها، افتادگی و فروتنی را از شاخصه‌های ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای برشمرد و افزود: در هیئت ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای استان کرمان تلاش کرده‌ایم از تجریه پیشکسوتان این رشته بهره ببریم.

وی با تاکید بر اینکه ورزش عبادی، معنوی،‌ ولایی و مقدس پهلوانی و زورخانه‌ای باید از حاشیه‌سازی و حاشیه‌پردازی به دور باشد، ابراز داشت: همه دل‌سوزان این ورزش باید تمام تلاش خود را صرف پیشرفت و گسترش این ورزش کنند تا این رشته ورزشی دچار آسیب و لطمه نشود و جزو ورزش‌های محوری و ملی قرار گیرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای را از ماه مبارک رمضان جدا نمی‌بینیم، خاطر نشان کرد: طی ماه مبارک رمضان زورخانه‌ها در سراسر استان کرمان فعال بودند.

وی با اشاره به اینکه طی یک سال و نیم گذشته در راستای توسعه و ترویج این ورزش ملی و مذهبی اقدامات خوبی در استان کرمان صورت گرفته است، تصریح کرد: با افتتاح چهار زورخانه جدید تعداد زورخانه‌های استان کرمان به 51 زورخانه فعال افزایش یافت.

رئیس هیئت ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای استان کرمان از پیشرفت فیزیکی 90 درصدی زورخانه بین‌المللی کرمان خبر داد و اذعان داشت: با پیگیری برای اختصاص بودجه مورد نیاز این زورخانه می‌توانیم میزبان مسابقات بین‌المللی باشیم.

کمالی برگزاری مراسم ملی و مذهبی از جمله برگزاری مراسم جشن میلاد امام حسن مجتبی (ع)، اجرای ویژه‌برنامه 34 مرشد به مناسبت سی و چهارمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در راهپیمایی 22 بهمن، راه‌اندازی یک واحد تربیت بدنی تخصصی رشته زورخانه‌ای در دانشگاه و اعزام تیم منتخب استان کرمان به مسابقات کشوری در سه ماهه نخست سال جاری را از جمله اقدامات هیئت ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای استان کرمان ذکر کرد.

وی با اشاره به حضور تیم خردسالان، نونهالان و نوجوانان هیئت ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای استان کرمان در مسابقات کشوری دوازده‌گانه زورخانه‌ای گفت: این ورزشکاران موفق به کسب یک مدال طلا و یک مدال نقره شدند.

کمالی از کسب سه مدال طلا از مسابقات بین‌المللی توسط باستانی‌کاران جوان کرمانی خبر داد و ابراز داشت: کرمان در سال گذشته از مجموع 12 اعزام به مسابقات قهرمانی کشوری توانست، 29 مدال طلا، 21 مدال نقره و 9 مدال برنز کسب کند.

وی از تدوین برنامه هیئت ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای استان کرمان در سال جاری خبر داد و با بیان اینکه محور این برنامه‌ها را آموزش قرار داده‌ایم، عنوان کرد: طی سه ماهه نخست سال جاری دوره آموزش مرشدی در شهر سرچشمه با حضور 25 شرکت‌کننده برگزار شد و همچنین سه مربی و شش داور برای حضور در دوره‌های آموزشی به تهران اعزام شدند.

رئیس هیئت ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای استان کرمان بیان داشت: استان کرمان میزبان مسابقات تیمی زورخانه‌ای هنرهای فردی و کشتی پهلوانی کشور در رده سنی خردسالان و نونهالان از 22 تا 25 مرداد ماه است.

کمالی افزود: مسابقات انتخابی استانی تیمی زورخانه‌ای، هنرهای فردی و کشتی پهلوانی در رده‌های سنی خردسالان و نونهالان در روز 10 مردادماه در زورخانه شهید زاده‌کفاش و مسابقات کشتی پهلوانی در روز 11 مرداد ماه در خانه کشتی کرمان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/2446/ق40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول