اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

محمدرضا طالقانی مطرح کرد

کمبود زورخانه در شیراز

رئیس فدراسیون پهلوانی و زروخانه‌ای گفت: 19 زورخانه برای شهر پهلوان‌پروری مانند شیراز کافی نیست.

کمبود زورخانه در شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل دفتر حوزه ریاست شهردار این شهر، محمدرضا طالقانی در دیدار با شهردار شیراز، اظهار داشت: وجود مبارک حضرت شاه‌چراغ (ع)، حضرت حافظ و شیخ اجل سعدی شیراز، مزیتی برای این شهر ایجاد کرده که می‌طلبد در این خطه از ایران اسلامی چند زورخانه بین‌المللی احداث شود.

وی با یادآوری خاطرات خوب از ورزش کشتی شیراز ابراز داشت: هرگاه به کشتی شیراز آب پاشیده شود گل خوش بو و زیبای این ورزش در کشور خودنمایی می‌کند.

طالقانی ایجاد نخستین دبستان پهلوانی ورزش زورخانه‌ای کشور در فارس را موجب شعف اهالی ورزش این استان و کشور دانست و افزود: خوشحالم که اینک می‌بینم کار کشتی، کشتی پهلوانی و مرام و اخلاق و منش پهلوانی و جوانمردی از دبستان‌ها و آموزش و پرورش شروع شده است.

رئیس فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای با بیان اینکه ورزش زورخانه‌ای ریشه در دین مبین اسلام دارد، اضافه کرد: کار اسلام در ظاهر افراد نیست بلکه در تعلیمات خود مسلمانان را به روش پهلوانی و جوانمردی سفارش کرده است.

این مسئول همچنین ابراز امیدواری کرد که بیش از پیش شاهد اعتلای معنویات این ورزش در استان فارس باشیم.

وی به وجود مشکلات مالی در این ورزش اشاره کرد و اذعان داشت: اکنون که پنج ماه از سال می‌گذرد تنها 80 میلیون تومان بودجه به فدراسیون تزریق شده است که اگر بزرگواری دوستداران و پهلوانان این ورزش در سراسر کشور نبود، انجام هیچ کاری با این مبلغ ناچیز ممکن نمی‌شد.

انتهای پیام/‌2448/ن/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول