اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست حوزه هنری خوزستان خبر داد

آغاز ارسال آثار به جشنواره پایتخت پنجره‌ها/ برگزاری سومین جشنواره موذن در خوزستان

سرپرست حوزه هنری خوزستان از برگزاری جشنواره پایتخت پنجره‌ها برای اولین بار به صورت منطقه‌ای خبر داد و گفت: این جشنواره هر ساله به مناسبت شکست حصر آبادان در روز ۵ مهرماه در آبادان برگزار می‌شود.

آغاز ارسال آثار به جشنواره پایتخت پنجره‌ها/ برگزاری سومین جشنواره موذن در خوزستان

مجید صادپاپی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: جشنواره پایتخت پنجره‌ها در حوزه‌های نمایشنامه خوانی، نمایشنامه نویسی، داستان نویسی، شعر و عکس برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: مهلت ارسال آثار از امروز شروع خواهد شد و تا 20 روز قبل از آغاز جشنواره ادامه دارد. همچنین بررسی و داوری آثار از 31 شهریورماه تا 5 مهرماه انجام خواهد شد.

سرپرست حوزه هنری خوزستان ادامه داد: جشنواره پایتخت پنجره‌ها به صورت منطقه‌ای و با حضور استان‌های خوزستان، ایلام، بوشهر، کردستان و کرمانشاه برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: در این جشنواره مراسم بزرگداشت استاد معلمی و آهنگران دو تن از مفاخر هنری استان را در دستور کار داریم.

صادپاپی افزود: همچنین در این جشنواره از 12 عنوان کتاب در حوزه ادبیات دفاع مقدس رونمایی خواهد شد.

سرپرست حوزه هنری خوزستان در ادامه به جشنواره موذن اشاره کرد و گفت: سومین جشنواره موذن 10 مردادماه در 4 بخش اذان، نماز، ابتهال و داستان در شهرستان ایذه برگزار می‌شود.

وی افزود: در حوزه اذان آثار 100 هنرمند ارائه شده است که از این تعداد 10 عنوان برگزیده می‌شود. همچنین در حوزه ابتهال، نماز و داستان تاکنون به ترتیب 30، 200 و 150 اثر به دست ما رسیده است.

صادپاپی از امضاء سه تفاهمنامه با نهادهای حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و سازمان زندان‌ها خبر داد و گفت: در این سه تفاهمنامه، مواردی چون همکاری و مشارکت در تولید محصولات هنری و چاپ کتاب مطرح است.

وی در خصوص ایجاد تفاهمنامه با سازمان زندان‌ها افزود: زندان‌ها بخشی از جامعه ما بوده و باید نیازهای فرهنگی این بخش پی گیری شود.

سرپرست حوزه هنری خوزستان با بیان اینکه با برگزاری این جشنواره آثار هنرمندان ما جنبه کشوری به خود می‌گیرد، گفت: قطعا خروجی آثار جشنواره پایتخت پنجره‌ها به دلیل منطقه‌ای بودن به جشنواره‌های بزرگ کشوری گسیل خواهد کرد.

وی از حضور پرویز پرستویی به عنوان مجری این جشنواره خبر داد و افزود: با توجه به منطقه‌ای شدن جشنواره باید کسانی را دعوت کرد که در حد مراسم باشند.

انتهای پیام/2329/ح30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول