اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر ادبیات بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس مازندران مطرح کرد

حضور مازندرانی‌های سایر نقاط کشور در جشنواره اشک انار

مدیر ادبیات و انتشارات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران گفت: مازندرانی‌های سایر نقاط کشور می‌توانند در جشنواره اشک انار شرکت کنند.

حضور مازندرانی‌های سایر نقاط کشور در جشنواره اشک انار

سید محمد صادقی امروز در گفت‌وگو اختصاصی با خبرنگار فارس در ساری درباره نحوه و زمان برگزاری جشنواره اشک انار با موضوع دفاع مقدس  اظهار داشت: جشنواره شعر دفاع مقدس برای ترویج فرهنگ شهادت،دفاع مقدس، تقویت شعر و به کارگیری شعر برای ترویج فرهنگ دفاع مقدس در همه استان‌های کشور برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: این جشنواره به نام‌های مختلف در سطح استان‌های مختلف برگزار می‌شود که در مازندران به نام اشک انار در هفت سال است که مورد توجه شاعران استان مازندران قرار گرفت و استقبال بسیار مناسبی از این جشنواره شد.

مدیر ادبیات و انتشارات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران در ادامه یادآور شد: حضور و استقبال شاعران مازندران در این جشنواره در سال 89 باعث شد که مازندران رتبه دوم کنگره شعر دفاع مقدس که بعد از برگزاری جشنواره استانی برگزار می‌شود، را به خود اختصاص دهد.

وی زمان برگزاری جشنواره اشک انار در مازندران را مقارن دهه فجر امسال عنوان کرد و گفت: از سه هفته قبل فراخوان برگزاری جشنواره داده شد و شاعران فرصت دارند آثار خویش را به دبیرخانه جشنواره اشک انار در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران ارسال کنند.

صادقی در ادامه خاطر نشان کرد: جشنواره اشک انار به سه موضوع هشت سال دفاع مقدس، فرهنگ عاشورایی و بحث مقاومت در عرصه‌های بین‌المللی اختصاص دارد و در حوزه دفاع مقدس تاکید ما بر این است که شعرهای در وصف عملیات والفجر هشت سروده شود و  منابع این اشعار نیز در محل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران موجود است.

وی درباره کیفیت برگزاری جشنواره اشک انار بیان داشت: شاعران می‌توانند در سه بخش شعر سنتی، نیمایی و سپید در این جشنواره شرکت کنند و نیز امکان دریافت و ارسال شعر به دبیرخانه به دو زبان مازندرانی نیز فراهم است.

این مسئول درباره سن شاعران که می‌توانند در جشنواره شرکت کنند، گفت: محدودیت سنی برای حضور شاعران وجود ندارد ولی باید در زمان ارائه اشعار مشخص شود که شعر برای چه گروهی سنی سروده شده است.

مدیر ادبیات و انتشارات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران به استقبال گسترده شاعران در سال‌های گذشته از این جشنواره اشاره کرد و افزود: در دو دوره گذشته بیش از یک‌هزار و 300 اثر در دبیرخانه جشنواره دریافت شد و میانگین سنی بیشتر شرکت‌کنندگان در جشنواره 18 تا 30 سال بود.

وی در پایان درباره حضور سایر هم استانی‌های کشور در این جشنواره به خبرنگار فارس گفت: به دلیل اینکه این جشنواره در همه استان‌های کشور برگزار می‌شود و این جشنواره با محوریت شاعران استان مازندران برگزار می‌شود مازندرانی‌های سایر نقاط استان‌ها کشور می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.

انتهای پیام/86004/ق30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول