اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد کردستان:

جشنواره بین‌المللی ادبیات کردی رضوی در کردستان برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از برگزاری جشنواره بین‌المللی ادبیات کردی رضوی در روزهای 20 و 21شهریور ماه امسال در این استان خبر داد.

جشنواره بین‌المللی ادبیات کردی رضوی در کردستان برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، قباد میمنت‌آبادی یکشنبه شب در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان که در دفتر نماینده ولی فقیه کردستان در سنندج برگزار شد، اظهار داشت: در آستانه دهه کرامت هستیم و هرساله در این ایام جشنواره‌های مختلف در سطح کشور برگزار می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه در همین راستا جشنواره بین‌المللی ادبیات کردی رضوی نیز در استان کردستان برگزار می‌شود، تصریح کرد: این جشنواره 20 و 21 شهریور ماه امسال در سنندج برگزار می‌شود.

وی در ادامه به برگزاری دومین دهه فرهنگ رضوی اشاره کرد و افزود: امسال از اول تیرماه تا دهم ماه جاری دهه فرهنگ رضوی با توسعه ویژه‌ ای در شهرهای مختلف استان و حتی روستاها برگزار شد و خوشبختانه استقبال گسترده مردم استان از این برنامه‌ها بار دیگر ارادت و عشق وافر مردمان این خطه را به خاندان رسول‌الله(ص) و امام هشتم به همگان نشان داد.

به گفته مدیرکل ارشاد اسلامی کردستان، برپایی شب‌های فرهنگ رضوی در همه شهرستان‌ها، برگزاری همایش تجلیل از بانوان نویسنده، هنرمند و روزنامه نگار خادم رضوی، برپایی همایش استانی عصر داستان رضوی در روستای گرگرعلیا کامیاران، همایش پیاده‌روی تقریب، نشست تخصصی جلوه‌های فرهنگ رضوی در آیینه رسانه‌های استان در شهر شویشه از جمله برنامه‌های اجرا شده در این دهه بود.

میمنت‌آبادی با بیان این مطلب که وظیفه تعیین دستور کار محتوای جلسات بر عهده کمیته طرح‌ها است از اعضای کمیته خواست که با جدیت بیشتری در جلسات حضور پیدا کنند.

وی به دستور کار جلسه پرداخت و اظهار کرد: اصلاح و به حداقل رساندن و در نهایت حذف آسیب‌های مقوله تبلیغات و بیشتر شدن احتمال اصلح‌ترین افراد به جمع پذیرفته شدگان نهایی از جمله طرح‌هایی است که ارائه شده است.

مدیرکل ارشاد اسلامی کردستان اضافه کرد با توجه به اینکه تعدادی از کاندیداهای حاضر در انتخابات قادر به کسب اکثریت آرا نیستند، ولی طرح‌های خوبی در برنامه‌های تبلیغاتی خود ذکر می‌کنند در قالب تشکیل کارگروه‌هایی این طرح‌ها اجرایی شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان کردستان همچنین بر لزوم برخورد با توزیع‌ کنندگان البسه و لوازم تحریر غیرمجاز که در حک شدن تصاویر بر روی آنها دقت نمی‌شود تاکید کرد و گفت: والدین دانش‌آموزان باید در استفاده از لوازم تحریر مناسب برای دانش‌آموزان دقت کافی را داشته باشند.

وی در پایان خواستار توجه اصناف در راستای تهیه محصولات مناسب و حتی‌امکان تولید داخلی به منظور حمایت بیشتر از تولید ملی و سرمایه ایرانی به عنوان مصوبه جلسه گذشته یاد کرد و متذکر شد: تذکر به تولید کنندگان داخلی که از طرح‌های خارجی استفاده می‌کنند و جلوگیری از قاچاق کالا از دیگر مصوبات جلسه گذشته بود.

گفتنی است؛ لزوم راه‌اندازی فروشگاه‌ها عرضه لوازم‌التحریر مناسب در سطح شهر، ارسال اخبار جدید فرهنگی از طریق ایمیل برای اعضای شورا و دعوت از صاحب‌نظران در جلسات شورا و کمیته تناسب از مباحث مطرح شده در این جلسه بود.

انتهای پیام/79002/ن30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول