اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بیله‌سوار:

شب‌های قدر دریای مغفرت الهی است

امام جمعه شهرستان بیله‌سوار گفت: شب‌های قدر به عنوان شب‌های پرفضیلت و دارای معرفت بالا در حقیقت شب‌های غوطه‌ور شدن در دریای مغفرت و رحمت الهی است.

شب‌های قدر دریای مغفرت الهی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام کریم قیاسی عصر امروز در جمع اهالی شهرستان بیله‌سوار، روزه‌داران و نمازگزاران این شهرستان فضیلت شب‌های قدر را یادآور شد و اظهار داشت: شب قدر که از هزاران شب برتر و برجسته است به دلیل عظمت آن شبی ناشناخته است و به نظر می‌رسد تا قیامت رمز و رموز آن پنهان بماند.

وی تصریح کرد: در قرآن کریم خداوند متعال به صراحت ارزش و جایگاه شب قدر را در نزدیکی به خداوند، طلب حلیت، استغفار و انابه توصیف کرده و از مؤمنان خواسته است تا قدر این شب‌های با فضیلت و دارای ارج و قرب خاص را بدانند.

قیاسی خاطر نشان کرد: یکی از رمز و رموز این شب نامعلوم بودن شب قدر واقعی در بین لیالی 19، 21 و 23 اعلام کرد و افزود: خداوند در هر سه این شب در رحمت و مغفرت خود را به سوی بندگان باز کرده است تا به معنای واقعی با خالق خود مجالست کرده و همنشینی واقعی را داشته باشند.

امام جمعه بیله‌سوار اضافه کرد: در این شب در کنار غسل کردن در نزدیک غروب، قرائت سوره مبارکه قدر، خواندن دعا، استغفار فراوان و همچنین تلاوت قرآن کریم مورد تاکید قرار گرفته تا یک مؤمن حقیقی بداند در سایه این فضیلت‌ها می‌توان رحمت و برکت الهی را به دست آورد.

وی بیان کرد: در این شب مجالست مخلوق و خالق آنچه که بیش از همیشه به چشم می‌آید رابطه عمیق، معرفتی و بصیرتی مؤمنان و شب زنده‌دارانی است که تا پاسی از شب سعی می‌کنند از درگاه الهی رحمت، مغفرت و حلیت طلبیده و زمینه یک خودسازی و دگرگونی احوال را فراهم آورند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اما در آستانه شب‌های قدر و پاسداشت شب شهادت حضرت علی (ع) محفل انس با قرآن در شهرستان گرمی نیز با حضور قاریان، علاقمندان به معارف قرآنی، مسئولان محلی و اقشار مختلف مردم در چندین روستا برگزار شد.

در این محفل معنوی شرکت‌کنندگان با بهره‌گیری از زیبایی‌ها و معارف قرآن با این کلام الهی همنشین شده و زمینه ارتقای معنوی و روحی آنها فراهم شد.

اما در پاسداشت این ایام با فضیلت کاروان نیکوکاری جمعیت هلال‌احمر مشگین‌شهر نیز در روستای محروم جعفرآباد اردو زدند.

به گفته ایرج آقایی رئیس جمعیت هلال‌احمر مشگین‌شهر در قالب این کاروان ویزیت رایگان بیماران، کلاس‌های مختلف آموزشی، فرهنگی و ورزشی برگزار می‌شود.

وی تجلیل از خانواده‌های شهدا، توزیع بسته‌های بهداشتی، فرهنگی و آموزش‌های امداد و نجات و مقابله با بحران‌ها را از جمله برنامه‌های کاروان نیکوکاری مشگین‌شهر توصیف کرد.

همچنین در آستانه سالروز شهادت مولای متقیان حضرت علی (ع) توزیع بسته‌های غذایی اهدایی دفتر مقام معظم رهبری در بین خانواده‌های نیازمند مشگین‌شهر آغاز شد.

این اقلام شامل گوشت، برنج و روغن است که در بین 360 خانواده نیازمند به همت کمیته امداد مشگین‌شهر توزیع شده است.

انتهای پیام/62004/ک40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول