اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف همدان خبر داد

بقاع متبرکه شاخص همدان میزبان عزاداران شب‌های قدر

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان همدان گفت: آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص استان همدان در شب‌های قدر میزبان عزاداران است.

بقاع متبرکه شاخص همدان میزبان عزاداران شب‌های قدر

حجت‌الاسلام محمد صالحی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان عظمت و ارزش این شب‌ها را بی‌بدیل دانست و اظهار داشت: این شب‌ها به هر نحوی برای ما مسلمانان از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است چرا که سرنوشت یک ساله ما در آن رقم می‌خورد.

وی با تأکید بر لزوم ارج نهادن به ارزش والای شب‌های قدر در ماه مبارک رمضان، افزود: در دین مبین اسلام و در روایات متعدد ائمه معصومین (ع) بر عظمت شب‌های قدر، تأکید شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان گفت: با توجه به اینکه رسم بر این است که مراسم‌های مهم دینی و مذهبی در اماکن مقدس و مساجد برپا شود، برپایی مراسم احیا و سوگواری امیرمؤمنان (ع) در لیالی قدر به میزبانی امامزادگان نیز مورد توجه است.

وی بیان داشت: در راستای برپایی هرچه باشکوه‌تر مراسم لیالی قدر در استان همدان، امامزادگان شاخص این استان با برنامه‌های پیش‌بینی شده میزبان عزاداران و زائران هستند.

صالحی اظهار داشت: باید از این شب برای نزدیک‌تر شدن به اهل بیت(ع) استفاده کافی و وافی را برد.

وی شب قدر را از فرصتی مطلوب برای انسان دانست و ادامه داد: در این شب باید توجه بیشتر به تعالیم قرآن مجید داشت و دستورات این کتاب گرانمایه را در زندگی اجرا کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان در بخش دیگری از سخنانش به میزبانی لیالی قدر توسط امامزادگان و بقاع متبرکه استان همدان اشاره کرد و افزود: امامزادگان برجسته سطح استان همدان در لیالی قدر میزبان عزاداران حضرت علی(ع) می‌شوند.

وی با بیان اینکه در شهر همدان امامزاده عبدالله(ع) و امامزاده شاهزاده حسین(ع) میزبان شب‌های قدر هستند، گفت: در نهاوند نیز این میزبانی با امامزاده شاهزاده محمد(ع)، در تویسرکان امامزاده باباپیرعلی(ع) فرسفج، امامزاده ابراهیم(ع) سرابی و امامزاده محمد(ع) شأن‌آباد است.

صالحی در پایان سخنانش با اشاره به میزبانی لیالی قدر توسط امامزاده عبدالله(ع)، تکیه حضرت ابوالفضل(ع) و مدرسه سیفیه شهرستان ملایر، بیان کرد: مراسم اطعام‌دهی به عزاداران در شب‌های قدر نیز در محل مدرسه سیفیه برابر نیت واقف انجام خواهد شد.

انتهای پیام/89002/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول