اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم:

مومنان در شب قدر محاسبه‌گرانه شب‌زنده‌داری کنند

مسئول دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: انسان در شب قدر باید محاسبه‌گرانه بیدار باشد و با خدا راز و نیاز کرده و برای آینده خود برنامه‌ریزی کند.

مومنان در شب قدر محاسبه‌گرانه شب‌زنده‌داری کنند

حجت‌الاسلام جواد عظیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به فرارسیدن شب‌های قدر اظهار کرد: خداوند در آیات قرآن می‌فرماید «شب قدر با هزار ماه برابری می‌کند و این بزرگ‌ترین تعریف از شب قدر است».

وی خاطرنشان کرد: تاکیدات زیادی از ائمه اطهار(ع) وارد شده تا شب قدر را احیا بداریم و شب زنده‌داری کرده و در این شب برای اموات از خداوند طلب استغفار و مغفرت کنیم.

مسئول دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم با بیان اینکه ملائکه در شب قدر بر زمینیان نازل می‌شوند و مقدرات انسان‌ها را اعلام می‌کنند گفت: اگر طالب بهترین مقدرات هستیم باید در شب قدر این امر را از خداوند مسئلت بداریم زیرا انسان مقدراتش در اختیار خودش است.

وی خاطرنشان کرد: خداوند به اندازه لیاقت و شایستگی هر فرد مقدرات آن را مشخص می‌کند و رسول اکرم(ص) در این زمینه می‌فرماید «هر کس شب قدر را برای محاسبه بیدار بماند، خداوند تمام گناهان گذشته و آینده‌اش را می‌بخشد».

عظیمی عنوان داشت: انسان در شب قدر باید محاسبه‌گرانه بیدار باشد و با خدا راز و نیاز کرده و برای آینده خود برنامه‌ریزی کند.

وی با اشاره به قرآن سر گرفتن برای درک و احیای شب قدر گفت: قرآن در این شب حکم سپر در بالای سر است تا از هر نوع انحراف و دام‌های شیاطین به وسیله کتاب الهی در امان باشیم.

مسئول دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم خاطرنشان کرد: در شب قدر به واسطه قرآن خواسته‌های خود را از خدا می‌خواهیم و به 14 معصوم توسل پیدا می‌کنیم زیرا آنها از مقربان درگاه الهی هستند.

وی عنوان داشت: مسائل و حاجات دنیوی بی‌ارزش و کم ارزش هستند ولی بهترین و بالاترین حاجات این است که عافیت و عاقبت بخیری را از خداوند مسئلت داشته باشیم.

عظیمی تأکید کرد: باید از طبیبانی مانند ائمه اطهار(ع) که نمایندگان خداوند در روی زمین و امام بر حق عالم هستند، حداکثر استفاده و بهره‌برداری صورت گیرد.

انتهای پیام/78003/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول