اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اصفهان:

شب‌های قدر درهای رحمت الهی به سوی بندگان گشوده می‌شود

امام جمعه اصفهان با تاکید بر اهمیت شب‌های قدر گفت: شب‌های قدر، درهای رحمت الهی به سوی بندگان گشوده می‌شود.

شب‌های قدر درهای رحمت الهی به سوی بندگان گشوده می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از دفتر آیت‌الله طباطبایی‌نژاد، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد با تاکید بر اهمیت و فضیلت شب‌های قدر اظهار کرد: شب‌های قدر، قلب ماه مبارک رمضان است و عبادت در آنها به مثابه عبادت در طول هزار ماه است.

وی با اشاره به دلایل نامگذاری سه شب نوزدهم، بیست یکم و بیست و سوم ماه رمضان به نام شب‌های قدر افزود: علت و ریشه نامگذاری این سه شب از ماه رمضان به نام شب‌های قدر این است که تمامی مقدرات بندگان در طول سال در شب قدر مشخص و تعیین می‌شود.

خطیب جمعه اصفهان گفت: در طول سال نیز ماه مبارک رمضان فرصت ویژه‌ای محسوب می‌شود و در این ماه شب‌های قدر زمانی است که تمام درهای رحمت خداوند گشوده می‌شود و پروردگار منتظر شنیدن صدای استغفار و طلب رحمت بندگانش است.

وی ادامه داد: ماه رمضان ماه خداست و ماهی است که نفس‌ها و خواب‌های بندگان روزه‌دار خداوند عبادت محسوب می‌شود.

طباطبایی‌نژاد افزود: رمضان ماه تقواست و بهترین عمل در این ماه ترک گناه و معصیت است.

وی با اشاره به حدیثی از امام موسی بن جعفر (ع) گفت: همه ما باید سعی کنیم جایی که خداوند دستور به حضور در آن کار را داده حضور داشته باشیم و جایی که خداوند ما را از آن نهی کرده حضور نداشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه به 21 ماه رمضان سالروز شهادت حضرت علی (ع) اشاره ای داشت و افزود:  لازم است که همانند عزاداری‌های روز عاشورا در سالروز شهادت امیر المومنین(ع) نیز دسته جات عزاداری و سینه زنی در خیابان‌ها داشته باشیم و در سوگ ایشان عزاداری کنیم.

وی همچنین به آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز قدس اشاره‌ای داشت و افزود: مردم شهید پرور استان اصفهان همگام و همراه با سایر ملت ایران در راهپیمایی باشکوه روز قدس شرکت می‌کنند و بار دیگر مشتی محکم بر دهان استکبار جهانی و اسرائیل غاصب خواهند زد.

انتهای پیام/2301/ش/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول