اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در بیانیه‌ای اعلام شد

اعتراض مردم دشتی به تجزیه این شهرستان

هزاران نفر از مردم دشتی با امضای بیانیه‌ای به تجزیه این شهرستان اعتراض کردند.

اعتراض مردم دشتی به تجزیه این شهرستان

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دشتی، در پی اعتراضات شخصیت‌های مختلف شهرستان دشتی نسبت به تجزیه این شهرستان، هزاران نفر از مردم خورموج نیز با امضای چهار طومار جداگانه در محل حسینیه میرزا، مساجد الزهرا، امام رضا (ع) و جامع این شهر اعتراض خود را به تجزیه شهرستان دشتی اعلام کردند.

در این طومار آمده است: شهرستان دشتی منطقه‌ای فرهنگ‌پرور و مهد علم و ادب و فقاهت جنوب کشور با دستاوردها و میراث‌های گرانبهای علمی، ادبی و فرهنگی است.

مردم شهرستان دشتی در ادامه این بیانیه افزودند: این شهرستان مرکز پرورش صدها تن از عالمان دینی، مجتهدان، شاعران، نویسندگان، نخبگان و فرهیختگان نامدار کشور است که مردم آن همواره به دیانت، تهذیب نفس، سلامت اجتماعی و رفتاری نام‌آور بوده‌اند.

در ادامه این بیانیه خاطرنشان شده است: مردم این دیار در دوران پیش از انقلاب همواره در محرومیت و فقر امکانات به سر می‌بردند و این شهرستان به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی در مسیر توسعه، پیشرفت، تعالی و رفاه اجتماعی قرار گرفته است.

مردم دشتی در این طومار افزوده‌اند: اکنون بروز زمزمه‌هایی مبنی بر انتزاع و تجزیه این شهرستان به گوش می‌رسد که موجبات نگرانی مردمان شریف این دیار را فراهم آورده است.

در این طومار افزوده شده است: این امر به یقین پیامدهای ناگواری را از نظر اجتماعی و فرهنگی به دنبال خواهد داشت و موجب محروم ماندن هر دو بخش خواهد شد.

مردم شهرستان دشتی اضافه کرده‌اند: بدیهی است که نادیده انگاشتن تمام این مناسبات و پیوندها و وابستگی‌ها سبب بروز اختلافات و از هم‌گسیختگی فرهنگی و اجتماعی خواهد بود.

معترضان در این طومار بیان کرده‌اند: امید است مسئولان دلسوز و دوراندیش نظام مقدس جمهوری اسلامی با درایت و درک حساسیت موضوع آرامش را به شهرستان و آسودگی‌خاطری را به مردم شریف و حق‌شناس آن هدیه کنند.

انتهای پیام/66006/ذ/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول