اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری استان بوشهر خبر داد

مشارکت 1 میلیارد ریالی خیر خورموجی در ساخت مسجد

رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت: یک میلیارد ریال توسط خیرین برای ساخت مسجد زین‌العابدین(ع) خورموج کمک شد.

مشارکت 1 میلیارد ریالی خیر خورموجی در ساخت مسجد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دشتی، حیدر بحرانی دوشنبه شب در مراسم افتتاح مسجد زین‌العابدین(ع) شهر خورموج اظهار داشت: بهترین روز تاریخ عمرم لحظه‌ای است که شاهد افتتاح این مسجد هستم.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر افزود: با افتتاح این مسجد که یقینا برکاتی نیز به دنبال دارد باید کانون‌های فرهنگی و ارزشی را ایجاد و توسعه دهیم.

وی خاطرنشان کرد: این مسجد در سال 1364 تاسیس و در سال 88 تخریب شد و جلسه‌ای با متولی مسجد داشتیم و تصمیم گرفتیم که این مسجد را تجدید بنا کنیم.

بحرانی ادامه داد: با استاندار وقت مذاکره کردم مبلغ 100 میلیون تومان به این مسجد اختصاص داده شد و قرار شد که سازمانی به عنوان کارفرما متولی این کار شود، بنابراین با سازمان میراث فرهنگی استان گفت‌وگو کردیم که در آن زمان همکاری بسیار خوبی داشتند و این پروژه آغاز شد.

وی اضافه کرد: مساحت اولیه این مسجد 750 متر مربع بود که ما آن را به هزار و 150 متر مربع افزایش دادیم.

بحرانی یادآور شد: این مسجد دارای شبستان مردانه به مساحت 420 متر مربع، شبستان زنانه دارای 340 مترمربع، خدمات جانبی و سرویس‌های بهداشتی آن 100 متر مربع است.

وی اضافه کرد: 65 متر مربع برای کلاس‌های آموزش در نظر گرفته شده و خانه عالم 105 متر مربع، دیوار ورودی 120 متر مربع، صحن حیاط مردانه و زنانه 320 متر مربع که بخشی در شمال و بخشی در جنوب مسجد واقع شده است.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر خاطرنشان کرد: شروع عملیات اجرایی این مسجد سال 90 بوده که امروز افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی یادآور شد: مبلغ اولیه قرارداد 5 میلیارد و 400 میلیون ریال و مبلغ هزینه تجهیزات 670 میلیون ریال بوده است و مدت زمان اجرایی پروژه 21 ماه به طول انجامید.

بحرانی گفت: مبلغ یک میلیارد ریال توسط خیرین به این مسجد کمک شده و کارفرما اداره میراث فرهنگی و گردشگری بوده است.

انتهای پیام/66001/ر30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول