اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

منتخب چهارمین دوره شورای شهر مریوان مدعی شد

برخی افراد در مریوان، مدیران استان را دور می‌زنند

عضو شورای اسلامی شهر مریوان گفت: اگر مدیران استان از مشکلات موجود در شهر مریوان بی‌اطلاعند، نشان دهنده این است که برخی در این شهر آنها را دور می‌زنند.

برخی افراد در مریوان، مدیران استان را دور می‌زنند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج سوران حسینی بعد از ظهر امروز در نشست اعضای دوره چهارم شورای شهر مریوان با مدیرکل دفتر شهری و شوراهای استانداری کردستان با بیان اینکه در حال حاضر، فضای سبز در مریوان فروخته می‌شود اظهار کرد: این مسئله شکلی قانونی به خود گرفته است که ما معتقدیم برخی در استان در این قضیه نقش دارند.

وی با گلایه از وجود بروکراسی حاکم بر کشور و استان اظهار کرد: 2 میلیارد تومان بودجه برای رفع مشکلات زریبار برگشت داده شد در حالی که از این اعتبار باید در راستای مطالعات و انجام کار زیربنایی استفاده می‌شد.

عضو شورای شهر مریوان با اشاره به عدم کارآیی مدیریت شهری در شهر مریوان از بی‌تفاوتی مسئولان در این ارتباط انتقاد کرد و گفت: چرا باید همواره به فکر تشکیل ستادهای بحران باشیم.

حسینی تصریح کرد: شهرداری مریوان به دلیل عدم امکان درآمدزایی، نسبت به فروش برخی محل‌های ترمینال این شهر اقدام کرده است که جا دارد مسئولان مربوطه در این زمینه پاسخگو باشند.

وی با تأکید بر اینکه عدم مدیریت مشکلی است که متوجه همگان است، این پرسش را مطرح کرد که چرا با وجود اینکه همه به آن واقف هستیم کاری در خصوص جلوگیری از این موضوع صورت نمی‌گیرد؟

منتخب چهارمین دوره شورای شهر مریوان با بیان اینکه نشریه تخصصی شهرسازی در استان وجود ندارد از تغییر کاربری پیاده‌روهای مریوان نیز به شدت انتقاد کرد و گفت: اگر مدیران استان از این قضیه اظهار بی‌اطلاعی کنند نشانه این است که برخی آنها را دور می‌زنند.

حسینی افزود: طی چند سال گذشته حتی یک مورد سمینار مدیریت شهری در مریوان برگزار نشده است که این مسئله جای تأسف دارد.

وی در پایان با بیان اینکه اعضای شورای شهر مریوان اهل تعامل با مسئولان و مدیران دستگاه‌های مختلف هستند، خواستار برنامه‌ریزی لازم از سوی مجموعه مدیریت استان به منظور بهبود شرایط این شهر شد.

طرح فرودگاه گردشگری در مریوان

همچنین در ادامه این نشست عزیزیان یکی دیگر از اعضای شورای شهر مریوان از برنامه‌ریزی این شورا به منظور درآمدزایی در مریوان خبر داد و گفت: طرح فرودگاه گردشگری از جمله این موارد است.

وی با بیان اینکه مریوان به لحاظ وجود دو امکان گردشگر پذیر بودن و منطقه اقتصادی هم ‌مرز با عراق منحصر به فرد است، اظهار کرد: در مریوان 34 جاذبه گردشگری نهفته است.

منتخب دوره چهارم شورای شهر مریوان با تأکید بر اینکه بحث رونق گمرک مرزی باشماق باید از حیطه کار نظری خارج و شکل عملیاتی به خود بگیرد خاطرنشان کرد: این امر نیازمند برخورداری از بازار مناسب است.

به گفته وی ترغیب بخش خصوصی برای فعالیت در شهر مریوان نیاز به وجود برنامه دارد که باید در این راستا اقدامات اساسی انجام شود.

عزیزیان در پایان با بیان اینکه مریوان در بیشتر شاخص‌های توسعه انسانی در آخرین رده‌های استانی و حتی کشوری قرار دارد، خواستار استفاده بهینه از دو مزیت مرزی بودن و قابلیت جذب گردشگر برای خدمت به مردم و تأمین هر چه بیشتر رفاه شهروندان مریوانی شد.

انتهای پیام/79012/ش40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول