اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت الله حیدری در گفت‌وگو با فارس:

مسلمانان باید حول محور قدس رسالت تاریخی خود را به دوش بکشند

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه موج بیداری اسلامی منطقه ناشی از روز قدس است گفت: روز قدس به نماد اسلام محمدی تبدیل شده و همه مسلمانان باید حول محور قدس رسالت تاریخی خود را به دوش بکشند.

مسلمانان باید حول محور قدس رسالت تاریخی خود را به دوش بکشند

آیت الله محسن حیدری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: روز قدس یکی از یادگارهای ارزشمند امام خمینی(ره) است.

وی در ادامه از قدس با عنوان اولین قبله مسلمانان نام برد و تصریح کرد: روز قدس از این جهت روز اسلام است که اولین قبله مسلمانان بوده و از سال 1948 تا کنون در اشغال رژیم جعلی صهیونیستی است.

وی ادامه داد: از طرف دیگر فقط اسلام می‌تواند قدس و فلسطین را از چنگ استکبار و اسرائیل آزاد کند.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان به پیام اسلام مبنی بر اینکه نباید نسبت به مظلومان بی‌تفاوت بود اشاره کرد و گفت: روز قدس، روز اسلام است زیرا آزاد سازی مظلومان مسلمان، وظیفه همه کشورهای اسلامی است.

 

وی خاطر نشان کرد: با پیروزی قدس فقط یک منطقه پیروز نمی‌شود بلکه اسلام ناب محمدی به پیروزی می‌رسد.

 

آیت الله حیدری در ادامه تصریح کرد: از روزی که آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس تعیین شد مردم شریف ایران همگام با مسلمانان سراسر جهان به پشتیبانی از مرد مظلوم فلسطین علیه اشغالگری‌های رژیم جعلی صهیونیستی راهپیمایی می‌کنند.

 

وی با اشاره تلاش‌های گسترده برای آزادی قدس شریف از لوث رژیم صهیونیستی گفت: گام‌های زیادی در راستای آزادی قدس برداشته شده به طوری که مردم مسلمان فلسطین تا قبل از اعلام روز قدس در سراشیبی سقوط بودند و از طریق رواج شعارهای ناسیونالیستی و غیر اسلامی از آزادی سرزمین خود نا‌امید بودند.

 

وی در این خصوص اضافه کرد: اما در حال حاضر، مردم مظلوم فلسطین به آینده خود امیدوار و به شعارهای اسلامی بازگشته‌اند و تحولات عظیمی در فکر مردم این منطقه به وجود آمده است.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان به آزاد سازی لبنان از اشغال رژیم صهیونیستی اشاره و بیان کرد: لبنان به برکت روز قدس،  و با مقاومتی که انقلاب اسلامی ایران در آن‌ پایه‌گذاری کرد در سال 2000 میلادی از اشغال صهیونیست‌ها رهایی یافت.

 

وی افزود: مقاومت وصف ناپذیری که در آن زمان در مردم دلاور لبنان به وجود آمده بود باعث شد تا در سال 2006 که دوباره رژیم صهیونیستی به آن‌ها حمله ور شد پوزه اسرائیل را به خاک بمالند.

 

آیت الله حیدری با بیان اینکه بیداری اسلامی که چند سال اخیر در کشورهای اسلامی به وجود آمده ناشی از روز قدس است عنوان کرد: روز قدس به نماد اسلام محمدی تبدیل شده است به طوری که همه مسلمانان باید حول محور قدس رسالت تاریخی خود را به دوش بکشند.

 

وی به توطئه‌های اخیر آمریکا و رژیم جعلی صهیونیستی برعلیه سوریه اشاره کرد و گفت: آمریکا و اسرائیل توطئه‌های زیادی را برای سرنگونی دولت مردمی سوریه به کار بردند.

 

وی افزود: هدف آنها این است که ارتش مقاوم سوریه و همچنین محور مقاومت را در منطقه نابود کنند و یک رژیم همراه اسرائیل را در آن منطقه مهم به وجود آورند.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه استکبار جهانی به دنبال ایجاد امنیت برای اسرائیل و فراموشی فلسطین و قدس است اظهار کرد: شرکت در راهپیمایی روز قدس در این شرایط اهمیتی مضاعف پیدا کرده است و مردم بصیر ایران که هر ساله در این روز حضور باشکوهی داشته‌اند بایستی امسال به صورت وسیع‌تر و گسترده‌تر در این راهپیمایی شرکت کنند.

 

انتهای پیام/72011/صا30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول