اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ماکو:

قبل از رسیدن شب‌های قدر خودمان را پالایش کنیم

امام جمعه ماکو گفت: رسول گرامی اسلام (ص) یک ماه قبل از ماه رمضان به استقبال شب قدر می‌رفت ما نیز به عنوان شیعیان و پیروان رسول مکرم اسلام (ص) باید قبل از رسیدن شب‌های قدر خودمان را پالایش کنیم.

قبل از رسیدن شب‌های قدر خودمان را پالایش کنیم

حجت‌الاسلام ایوب رنجبری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: از اعمال و عباداتی که در شب قدر توصیه شده می‌توان به احیای این شب و تفکر و تحصیل علم در باب مسائلی که انسان را به خدا نزدیکتر می‌گرداند، اشاره کرد.

وی ادامه داد: در این شب مقداری با خود خلوت کنیم، عملکرد سال گذشته خود را مرور کنیم و اعمال و رفتار خود را در این سال زیر ذره‌بین قرار دهیم و ببینیم سال گذشته کجا بوده و اکنون به کجا رسیده‌ایم.

رنجبری خاطرنشان کرد: در شب قدر مقدرات یک سال انسان‌ها و روزی‌ها، عمرها و امور دیگر مشخص می‌شود و ملائکه در این شب بر زمین فرود می‌آیند، نزد امام زمان (عج) می‌روند و آنچه را برای بندگان مقدر شده، بر ایشان عرضه می‌دارند.

وی افزود: شب قدر از هزار ماه بهتر است، فرشتگان و روح در این شب به اذن پروردگار خود، برای تقدیر هر کاری نازل می‌شوند و این شب انباشته از سلامت، برکت و رحمت تا طلوع صبح است.

رنجبری تصریح کرد: نزول قرآن، رقم خوردن سرنوشت، نزول ملائکه، برتر از هزار ماه بودن، قلب رمضان و آمرزش گناهان از ویژگی‌ها و فضایل شب قدر بر سایر شب‌ها است.

امام جمعه ماکو ادامه داد: رسول گرامی اسلام (ص) یک ماه قبل از ماه رمضان به استقبال شب قدر می‌رفت ما نیز به عنوان شیعیان و پیروان رسول مکرم اسلام (ص) باید قبل از رسیدن شب‌های قدر خودمان را پالایش کنیم.

وی با بیان اینکه از خداوند متعال بخواهیم توفیق دهد شب قدر را درک کنیم و بهترین وسیله برای درک شب قدر توبه است، اظهار داشت: مذاکره علمی، صدقه دادن، زیارت امام حسین (ع) و دعا برای سلامتی و ظهور امام زمان (ع) در این شب سفارش شده است.

رنجبری در پایان عنوان کرد: شب قدر شب آرزوها و رها شدن از منیت‌ها، خودخواهی، اسارت نفس و وسوسه‌های شیطان است.

انتهای پیام/61005/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول