اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی کردستان خواستار شد

تسریع در روند بازسازی مرقد هاجره خاتون

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان بر اتمام و بهره‌برداری از پروژه بازسازی مرقد هاجره خاتون توسط اداره‌کل اوقاف استان تاکید کرد.

تسریع در روند بازسازی مرقد هاجره خاتون

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، فرهاد میمنت‌آبادی یکشنبه شب در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کردستان که در دفتر نماینده ولی فقیه برگزار شد، اظهار کرد: در مورد البسه و لوازم تحریر تصمیماتی که در کمیته گرفته شده سطحی است و شان جایگاه شورای فرهنگ عمومی ایده‌سازی است.

وی ادامه داد: در مورد این موضوع باید شورای فرهنگ عمومی کشور با برنامه‌ریزی و کار کارشناسی یک نسخه واحد پیچیده و شوراهای فرهنگ عمومی در استان‌ها در این رابطه ایده‌سازی و حرکت کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان تصریح کرد: تعریف کردن الگوهایی برای جایگزین کردن الگوهای غربی باید در اولویت قرار بگیرد.

میمنت‌آبادی بیان کرد: اگر نمی‌توانیم الگوهای مطابق ارزش‌های اسلامی و انقلابی در این خصوص مطرح کنیم، حداقل از الگوهای موجود نیز متناسب با فرهنگ خود و از ورود هر جنسی به داخل بازار جلوگیری کنیم.

وی با بیان اینکه بستن مغازه‌ها و اصنافی که این گونه اقلام را توزیع می‌کند چاره کار نیست، تصریح کرد:‌ برخورد شدید با مغازه‌دارانی که البسه و لوازم‌التحریرهای مغایر با ارزش‌های اسلامی توزیع می‌کنند، نتیجه‌ای جز گران کردن این اقلام و متضرر شدن مردم ندارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان در ادامه به تخریب مرقد هاجر خاتون به بهانه بازسازی از سوی اداره‌کل اوقاف استان اشاره کرد و افزود: تخریب این مقبره خلاف ضوابط بوده و علی‌رغم پیگیری‌های میراث فرهنگی تا کنون این مشکل حل نشده است.

میمنت‌آبادی خاطرنشان کرد: این مرقد مطهر از جمله جاذبه‌های گردشگری مذهبی استان است و همواره مورد توجه بسیاری از گردشگران قرار می‌گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان بر تامین اعتبار برای اتمام این پروژه تاکید کرد و گفت: نباید اجازه داد اتمام این مکان متبرکه به خاطر نبود و یا کمبود اعتبار بلاتکلیف بماند.

وی در پایان از نحوه مکاتبات دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی در زمینه غیبت برخی از مسئولان در جلسات شورا انتقاد کرد و بیان کرد: صرف اموال بیت‌المال و صرف هزینه تنها خروجی مکاتباتی است که به خاطر عدم حضور در این جلسات به ادارات فرستاده می‌شود.

انتهای پیام/79002/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول