اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

ایتام پرندگانی که بالی برای پرواز می‌خواهند

ایتام مصداق پرندگانی هستند که می‌خواهند پرواز را یاد بگیرند، اما نیاز به کمک دارند و ما باید با آنها همراه شویم.

ایتام پرندگانی که بالی برای پرواز می‌خواهند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، ماه رمضان وقتی به نیمه می‌رسد، در طرحی که به نام اکرام و ایتام برای حمایت یتیمان تعریف شده است، همه دل‌شان می‌خواهد کاری کنند که خیر باشد، برای رضای خدا، خالص و ناب باشد...

کاری که مولای متقیان را نیمه شب انبان به دوش به درب خانه فقرا و نیازمندان می‌کشاند...

ما ایرانی‌ها به تاسی از این مولای عشق چند سالی است که همنوا با مولای ایتام شده‌ایم و در این راه گام بر می‌داریم.

محمد فرهادی از شهرستان نور حامی ایتام مازندرانی است و در نشست با مسئولان کمیته امداد استان می‌گوید ما دوست داریم با ایتامی که شاگرد اول مدرسه‌ می‌شوند هدیه بدهیم، دوست دارم یک شماره کارتی داشته باشم و هر وقت دلم خواست، جدای از قرار و مدارهای تعریف شده در طرح اکرام و ایتام که ماهانه باید مبلغی را برای ایتام واریز کنم، هر وقت دلم شکست و نیاز و حس کمک داشتم به ایتام کمک کنم و این راه برایم باز باشد.

ابراهیمی نیز یکی از خیرانی است که چند سالی است در این راه گام برداشته است و نیز می‌گوید: ایتام مصداق پرندگانی هستند که می‌خواهند پرواز را یاد بگیرند، اما نیاز به کمک دارند و ما با آنها همراه شدیم.

حسین فلاح از مرکز استان مازندران نیز درباره روش‌های کمک کردن به ایتام می‌گوید: دلم می‌خواهد جدای از کمک‌های مالی در زمینه‌هایی که مهارت دارم، به ایتام کمک فکری و آموزشی نیز بدهم.

کلانتری نیز یکی دیگر از بانوان مجری طرح اکرام و ایتام است، جوانی که می‌گوید: بسیاری از همکاران من در دانشگاه آزاد ساری حامی طرح اکرام هستند و برای همراهی کردن خیلی‌ها که با این طرح آشنا نیستند باید شیوه‌های جدیدی در پیش گرفته شود.

معصومی یکی دیگر از خیران ساروی می‌گوید: باید جدای از مبلغی که ماهانه به حساب ایتام در قالب این طرح واریز می‌شود، طرحی تدوین شود تا افرادی که تمکن مالی دارند در پرداخت اقساط خانواده‌ ایتام به آنها کمک کنند.

یکی دیگر از خیران و حامیان طرح اکرام مازندران نیز با بیان اینکه شناسایی مشکلات اجتماعی و فرهنگی خانواده‌های ایتام نیز ضروری است، گفت: ما آماده ارائه این کمک‌ها نیز هستیم.

محمدی یکی دیگر از حامیان ایتام، معرفی ایتام موفق به جامعه برای تشویق و امیددادن به کسانی که توانایی بالقوه دارند اما به دلایلی کسب موفقیت از آنها سلب شده است را یکی دیگر از کمک‌های گروه حامیان ایتام با همکاری کمیته امداد بود.

کار خیرکردن همیشه کمک مالی نیست، می‌توان از راه‌های دیگر نیز کار خیر انجام داد که خیران در کنار کار مالی دغدغه این بخش را نیز برای ایتام داشتند، یعنی حمایت همه جانبه نه فقط کمک مادی.

صدرالدین بابتی از هیئت مدیره خیران مسکن‌ساز مازندران در این نشست اعلام آمادگی کرد که اگر حامیان آمادگی داشته شد، زمینی را اهدا کنند تا در اختیار مسکن‌سازان برای اهدای مسکن برای ایتام اختصاص یابد.

رحیم فلاحی کارخانه‌دار و خیر از نکا است کسی که با سادگی تمام صحبت می‌کند و درباره راه‌های کمک کردن به ایتام می‌گوید: خودمان سختی‌های زیادی را برای رسیدن به موفقیت تحمل کردیم، کار دانشجویی کردیم و درس خواندیم و باید به این افراد نیز اعتماد به نقش داده شود.

یکی دیگر از حامیان طرح اکرام نیز درباره کمک به ایتام می‌گوید: من ادعای کمک و حمایت از کسی را ندارم، مجرا و رهگذاری هستیم که اعانات الهی را به سر منزل مقصود می‌رسانیم.

وی ادامه می‌دهد: دنیای ما دنیای تخصصی و فوق‌تخصصی شده است، ما نیز باید حمایت‌ها را در کانال تخصصی ببریم.

ارسلان رضاییان یکی دیگر از حامیان طرح اکرام ایتام در مازندران نیز درباره راه‌ها و روش‌های کمک کردن به ایتام می‌گوید: خیلی‌ها برای کمک کردن نیاز به تلنگر و بهانه دارند، به دنبال سوژه برای کمک کردن می‌گردند، باید هر کدام از ما در حدی که می‌توانیم به همدیگر کمک کنیم.

مدیرکل کمیته امداد مازندران نیز در این نشست کمیته امداد را نهادی می‌داند که طرح‌های مختلف برای کارهای خیر مردم و در طرفی دیگر برای حل مشکلات نیازمندان و مطابق با نیت افراد معرفی می‌کند.

ابراهیم باغبانی با بیان اینکه تمام کمک‌ها در کمیته امداد بر اساس نیات خیران هزینه می‌شود به ذکر مثالی در این باره بسنده می‌کند و می‌گوید: اگر خیری نیت داشته باشد و به ما اعلام کند که پولی را به شما می‌دهم برای خرید آجر مسکن ایتام هزینه کنید، این اطمینان داده می‌شود که این پول حتی برای تهیه کاشی و سرامیک هزینه نمی‌شود بلکه در همان سرفصل هزینه می‌شود....

روزهای ماه مبارک رمضان مانند برق و باد در حال رفتن هستند و باید تلاش کنیم از کاروان خیر خواهان و نیکوکاران عقب نمانیم.

کار خیری که کمیته امداد در کانال‌های مختلف ما را همراهی می‌کند...پس بسم‌الله..

انتهای پیام/86003/س30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول